Gå til innhold
Arkivverket

[#24318] Mons Knudsen, Store Matre, Masfjorden


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Kan noen hjelpe meg til å finne ut av når Mons Knudsen døde? Han ble født 4. okt 1843, døpt 6. okt 1843, konfirmert den 3. okt 1858, giftet seg med Sygni Rasmusdtr. den 3. jul 1866 i Masfjorden kirke. De fikk en datter Sigrid den 3. februar 1867. Jeg tror foreldrene hans het Knud Johannessen og Bothilde Olsdtr. Takknemlig for all hjelp. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Mons Knutsen lever i allefall i 1900, bosatt på Toftegård, Lindås [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1263&kenr=023&bnr=0011&ln=00>Lenke. Kan ikke se at han er registrert blant døde i Lindås 1906-1967 (Digitalarkivet).Funnet i FamilySearch: Mons Knutsen, født 1843, Lindås, sønn av Knut Johannesen og Bothilde Olsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Ja, farens navn står under giftermålet, så han er nok riktig. Lenke Men jeg vet ikke mer enn navnet og klarer heller ikke å finne mer enn det. Skulle gjerne hatt litt årstall på født og død på foreldrene hans også. Men nå fikk jeg iallefall navnet på en datter så litt nytt ble det. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I folketellingen 1865 står det at Knut Johannesen er 59 år (Digitalarkivet, mens det står født 1807 i RHD) og kona Botilde (Botille) er 61 år (Digitalarkivet, mens det står født 1805 i RHD).Funnet i FS: Knut Johannesen, døpt 1805, Lindås [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500220493782&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKnut Johannesen, døpt 1807, Lindås Lenke og LenkeKnut Johannesen gifter seg (FS) i 1831 med Botilde Olsdatter: LenkeNår det gjelder Botilde Olsdatter, har jeg i FS funnet en Botilda Olsdatter som døpes i Lindås i 1802 LenkeSå er det en Botilde (Bottele) Olsdatter som døpes i Manger i 1804 Lenke - her er lenken til døpte i Manger 1759-1815 (Digitalarkivet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Foreldre til Mons Knudsen fra St. Matre bn.4 :Knut Johannesen St. Matre 1807 - 27 okt. 1875 gift 1831 med Botilla Olsdtr. Mjanger bn.4, Masfjorden 1805 - 15 mars 1875. Mons hadde 9 søsken.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.