Gå til innhold
Arkivverket

[#24330] Andreas Wiseth f. 7 apr 1894 i Trøndelag et sted


Gjest Ann-Carin Bøyesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Her er veldig mye jeg ikke vet, dessverre. Andreas Wiseth f. 7 apr 1894, var gift med Inanda Matilde Antonsdatter Skage f. 1 aug 1892 og døpt 18 sept. 1892 på Skage i Kolvereid. De fikk sønnen Arne Ingolf Wiseth f.25 mai 1923 (i Trondheim?) Har sjekket FT og har problemer, men på 1900-tellings finner jeg to mulige. Har en kandidat på Haug Østre i Verdal: Olaf Andreas Wisth!!?? En annen er på garden Visetgropen på Beitstad: Andreas Paulsen!!?? Kan noen hjelpe her..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

I tillegg er det Viseth gårder i Ørskog og Ulvundeidet (begge Møre & R.) i FT-1900. I Ørskog er det bl.a en Andreas Knudsen Viset f.1887.Hvor sikker er du på fødselsdatoen?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Fødselsdatoen skal i sin tid kommet fra mormonerne i Trondheim, så vidt jeg vet. Når det gjelder garden i Verdal, står det i FT Haug Østre og ikke Wisth, selv om familien som bor der har det familienavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Jeg tror egentlig ikke at det er Wist-slekta som er mest aktuell her, selv om det kan være en 'feilskriving' som førte til Wiseth, da slekta flyttet til Trondheim. Takk likevel til deg Paul og dere andre så langt. Mysteriet er så langt fra løst. Mvh Ann-C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.