Gå til innhold
Arkivverket

[#24364] Innlegg 23251: W S J emigrerte til USA, hvor ble det av datterens familie?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Jeg viser til innlegg 23251: Wilhelm Sverre Jansen/Johnsen emigrerte til USA 7.2.1913- jeg har fått tak i en dødsannonse som stemmer fortreffelig:Deceased Name: Wilhelm S. Johnsen Wilhelm S. Johnsen, beloved husband of the late Dagmar; fond father of Annette Rasmussen; grandfather of three; great-grandfather of four; brother of Christian Jansen in Norway. Visitation 3 to 10 p.m. Tuesday at Peterson Funeral Home, 6938 W. North Av. Services Wednesday 3 p.m. Interment private Please omit flowers. Memorials to your favorite charity appreciated. 637-4441.Chicago Tribune (IL) Date: March 02, 1976 Edition: Chicago Tribune Record Number: 19760302dn047 Copyright 1976, Chicago Tribune.Har kontaktet begravelsesagenten, som kun hadde tidligere nevnte adresse til Annette Rasmussen.Har noen muligheter for å lete videre etter familien til Annette Rasmussen?Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Fra innlegg 23251 repeterer jeg:Wilhelm Sverre Jansen/Johnsen var født 02.26.1893 i Aker eller Christiania og emigrerte 7. februar 1913, med reisemål Chicago. Metallarbeider. For flere tiår siden bodde han hos datteren Annette, gift Rasmussen på adressen763 Cromwell Ave, Westchester, Illinois 60153.Hennes familie bygget huset og i 1889 solgte de det muligens til familien Spencer Rhone. De bor der nå. Antakelig er det Annette som solgte eiendommen - eller hennes barn. Rhonefamilien trodde at familien/datteren bodde i Addison, Illinois.Jon Torp skrev i innlegg 23251: Social Security Death Index sier: WILHELM JOHNSEN, født 26 Feb 1893, død Mars 1976. Last Residence: 60153 (Maywood, Cook, IL)Jon skrev også: 'Det passer jo ikke så halvveis gæli med denne kandidaten (fra Social Security Death Index): ANNETTE M RASMUSSEN, født 4 Mars 1921, død 29 Aug 1994. Siste bopel: 60521 (Hinsdale, Du Page, IL)'Videre skrev Jon: 'I folketellinga 1930 er William Johnson mekaniker i Chicago. Han er gift med den ett år yngre norskfødte Dagmar som er 'waitress' (servitør). De har to døtre: Annette 9 år og Mary 6 år.'Diverse telefoner til alle Rasmussens i Hinsdale førte dessverre ikke frem. Har noen forslag til hvordan jeg kan finne familien - ev hjelpe videre?Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I have Dagmar's obit, need an email address to send it; her 'details' will be on lds film, as she was at the Peterson(pedersen) FH; do you need a lookup? Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Jeg takker Jon og Roger av hele hjertet!!Dette var intet mindre enn fantastisk. Etter 9 måneder med intens leting etter familie som ikke kjente hverandre, 150 i USA og 150 her (mer kjente her, selvfølgelig, men langt fra alle) er nå alle funnet. Den siste biten i puslespillet er på plass. Jeg trodde ikke det kunne skje, men det er faktum! Jeg har nettopp snakket med Annette Rasmussens sønn - og hyggelig kontakt er etablert! Så da kan jeg også snart avslutte det andre store prosjektet, nemlig et slektsalbum med hvert eneste levende familiemedlem representert, også en god del avdøde. Noen forfedre er det ikke fullt så enkelt med, men håpløshetsfølelsen ble kraftig redusert idag.Igjen - tusen, tusen takk Jon og Roger!Jeg ønsker dere en fantastisk og interessant høst! Deres kunnskaper og hjelpsomhet er av stor verdi for oss som ikke er fullt så 'savvy' på familieforskningsbiten. Keep up the good work!Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.