Gå til innhold
Arkivverket

[#24369] Giftermål: Anna Jørgensd. Førde fra Sveio og Berge Klausen Smørdal fra Lindås?


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Ifølge Gards- og ættesoge for Sveio / Simon Steinsbø. - Vol. 3, skal Anna f. 1854, datter til Jørgen Gunnarson Solheim 1811-1883 og Brynhild Rasmusd. Førde 1824-1864, ha giftet seg med Berge Klausen Smørdal (1858-) i Bergen. Paret får mange barn i perioden 1882-1894, de fleste finner jeg døpt i Sandvikskirken, men jeg finner ikke noe giftermål her. I 1900 ser det ut til at Berge har en ny kone, Anna f. 1868 i Vannylven, men jeg finner ikke dette paret heller viet i Bergen. Ei heller finner jeg første kona død. Georg Smørdal, som fødes og dør i 1897, er også sønn til Berge, men hvor er han døpt og er det første eller andre kona som er moren? Berge har også en sønn Georg, f. 16/11 1898 på Strusshavn, han dør 1002 1901. Berge Clausen Smørdal dør 12 Nov 1918, er Anna Smørdal som dør Jul 17 s.å. hans kone (nr 2)?Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Berge og kone nr 2 kan selvfølgelig ha vært medlem av den katolsk-apostoliske menigheten i Bergen. Men er det sannsynlig at alle barna i 1. ekteskap ble døpt i Sandvikskirken hvis foreldrene var katolikker/dissentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg mener jeg fant det andre giftermålet også i Bergen engang, 18.1.1896, andre Annas fulle navn: Anne Gjertine Gullaksen Aarø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Første vigsel finn du i følge Family Search i Sveio i 1881:ANNA JORGENSDR FemaleBirth: 06 MAY 1854 Parents: Father: JORGEN GUNNARSEN FamilyMarriages: Spouse: BORGE KLAUSSEN Family Marriage: About 18 NOV 1881 Valestrand, Hordaland, Norwaymvh Helga Kalleviki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.