Gå til innhold
Arkivverket

[#24372] Ønsker å finne ut mere om min amerikanske far, David Uribe/Urive - født ca.1925


Gjest David Kalle
 Del

Recommended Posts

Gjest David Kalle

Jeg ble født i Tyskland i 28.aug 1946.Min far var i den Amerikanske armé som var stationert i Frankurt am Main. Han navn var/er David Uribe/Urive. Min var i 1926 og jeg tror derfor han var født rundt samme tid.Jeg vet far kom ifra Corpus Christi i Texas, USA.Kan noen hjelpe meg å finne ut om han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Linken du la ved ga ingen treff, men jeg fant denne på Familysearch. Stemmer det med de opplysningen du fant?David URIBE - U.S. Social Security Death Index Birth: 15 Nov 1925 State Where Number was Issued: Texas Death: Jul 1984-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ser ut til at det bla. var en navnebro (kanskje din farfar??) som en gang var prest.. PÅ denne linken finner du en David Uribie i Texas som fikk et barn i 1949 [url="http://ftp.rootsweb.com/pub/usgenweb/tx/nueces/vitals/births/1949/nuec4915.txt>Lenke . Om det er din far bodde han da i NUECES county i Texas.Her er siden du trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl  Berge

SSN betyr Social Security Number eller 'folketrygdnummer'. Det er mulig å finne mange opplysninger om personer i USA når en har SSN, bl.a. om militærtjeneste. Det finnes forøvrig en David Uribe i Corpus Christi, med tlf. nr. 310 612 1481. Ellers er det et vanlig navn i Texas: Try My WhitePages! Please Login or Register Now for new useful features!FIND A PERSON FIND A BUSINESS REVERSE PHONE REVERSE ADDRESS AREA & ZIP CODES BULK SEARCHES Search Information: Searched terms: 'uribe, david, TX' New search | Modify search | Printer-Friendly 9 Total Results Search took 0.15 seconds Limit Results by First Initial: Select Letter - All - A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Sort Results by: Select Sorting Last Name First Name City State AddressUribe, David 10 De Leon Dr El Paso, TX 79912-4550 (915) 587-9615 » 1 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook® more below more below Uribe, David 7419 Mojave Dr El Paso, TX 79915-1618 (915) 629-0902 » 2 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David 1317 Beaumont St Fort Worth, TX 76106-3804 (817) 625-0759 » 3 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David 16503 Park Lorne Dr Houston, TX 77084-4062 (281) 550-2191 » 4 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David 15200 Park Row Houston, TX 77084-5157 (281) 647-9611 » 5 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David Houston, TX 77026-4704 (713) 675-0486 » 6 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David 4010 Roosevelt Dr Midland, TX 79703-6127 (432) 689-6369 » 7 / 9 More Info for David Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David S 6426 Sutter Park Ln Houston, TX 77066-3945 (281) 880-9880 » 8 / 9 More Info for David S Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook®Uribe, David T 302 E Gross St Pearsall, TX 78061-2700 (830) 334-2559 » 9 / 9 More Info for David T Uribe E-mail to Friends Map this locationAdd to Address Book Save to Outlook® Limit Results by First Initial: Select Letter - All - A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Sort Results by: Select Sorting Last Name First Name City State Address | HOME | FAQ | ABOUT US | ADVERTISING | AFFILIATE PROGRAM | NEWSLETTERS | SEND FEEDBACK | SITE MAP | WhitePages.ca Copyright © 1996-2004 WhitePages.com. All rights reserved. Privacy Policy, Legal Notice and Terms under which this service is provided to you. | PEOPLE SEARCH | AREA CODES | ZIP CODES & POSTAL CODES | PHONE APPENDING | SALES LEADS | MARKETING LISTS |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det ble født en SYLVIA ESMERALDA av foreldre Anita Maldonado og David Uribe den 13.juli 1949. Fødselssted er Nueces County I Texas.Her har du en mulig halvsøster, far og hans hustru (om han var gift da).Jeg har nøstet litt bakover, og fant da en David Uribe i folketellingen for Texas i 1930. Nærmere bestemt i Duval county,Precinct 5,District 6 I Texas. Uppssss her var det mange søsken. Om det er ham er han oppgitt å være 6 år, men det kan du ta med en liten klype salt. Som regel er det litt + og - her. Beklager, men jeg er dessverre dårlig til å lese 'krøllskrift'.Familien ser slik ut i 1930:-----Far:Enrique 59 år (tror jeg, de giftet seg når de var 25 og 22 år gamle)Mor: Natavid 56 årAlberto/Abert står oppført som sønn/slektning, han er 22 år....leberto 17 år, sønnSovia, 13 år, søsterAlanzo, 11 år, brorLenor, søster, 8 årDavid, bror, 6 årDalla, søster, 4 årRefugia, mor 49 år (vet ikke hvem sin mor dette er, men hun heter tydligvis det samme til etternavn. 49 år. Mor til Alberto?-----Alle er født i Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

HAr du tilgang til Ancestry.com? Det ligger masse opplysninger der om Uribe i Texas. Lurer du på noe må du bare spørre.Om du ikke har tilgang er ikke dette noe dårligere alternativ, et 'Uribe message board'. Det skulle vel ikke være umulig for deg å finne den David du er på jakt etter her http://genforum.genealogy.com/uribe/ KAnskje det tom er en raskere vei.Forøvrig oppgid David Uribe som sr (senior) ved sin død i 1984, så du har nok en riktig navnebror vil jeg tro. Disse opplysninge er tilknyttet hans navn i 1984:'....Ordering David Uribe SR's Death Certificate Why order the certificate? A copy of the original birth or death certificate sometimes provides additional information such as dates, locations, parents, spouses, or other information. It also provides documentation collected by careful genealogists or lineage societies.Importance of Accuracy Please be certain that the information you supply in the certificate request form is accurate and complete. If the certificate cannot be located from the information you supply or if you are not entitled to receive the certificate, a 'No Find' letter will be sent to you and part of your fee will not be refunded.**Please Note: We currently do not ship to international addresses. We are working on this feature and will let you know when it is available....'-----Det døde også en David Uribe den 27 March 1993 i HIDALGO county i Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei. Sender du meg ein mail?mastokk2alfakrøllonline.noEg har både bilete og obituary på den som kanskje er rett mann....Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Hei Mariann!Jeg skal hjelpe denne David Kalle med å finne hans far David Uribe. David Kalle som er sønn av temaet har ikke tilgang til internett forutenom jobben. Vi satt derfor i oslo istad og skrev litt.Håper derfor at du vil sende dette så jeg kan skrive ut og gi han! Dette er kjempe flott...Takk til alle! (fra David Kalle)...E-mail adressen du må benytte er: kasaglar@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg håper at noen klarer å finne ut av hvor denne David Uribe holdt til under 2. verdens krig. Som nevnt tidligere skal ha vært i Tyskland å fått et barn der, som også ble hetende Davd. Han er født i 1946.David (sønn av Uribe) forteller at faren skal ha bodd i Corpus Christi i Texas, noe som kan stemme med den vi har funnet. Videre forteller han at faren var 2 år yngre enn moren som var født i 1927,nor som også er bekreftet med mannen vi har funnet.Han forteller også at faren skal ha holdt til i Frankfurt am Main når han var i Tyskland. Er det mulig å finne ut mer om dette, noe som David gjerne ønsker å vite før han tror det er SIN far vi har funnet.På forhånd takk!Lar det seg gjøre å finne David Uribe i folketellingen for 1930? Da vi har fått rede på at han skal være født i San Benito i Texas. Vet også at ene broren skal hete Ismael Uribe, og 4 søstre: 1.Elisabeth, 2.Marta, 3.Rachel, 4.Mary Helen.David Kalle fortalte noe spennende og interesant, det var at bestemor av David Uribe skal ha vært fra Tyskland....Igjen takk for all informasjon dere måtte finne frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Broren Ismail kan kanskje være identisk med den spansktalende Ismael Uribe (Mexicaner) som er født 1911 i Mexico, og som i tellinga for 1930 befinner seg alene i Warm Springs, Deer Lodge,Montana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Tror du kan glemme Ismail i Montana, vel...kanskje han er en slektning.Det dukket opp en David UriVe (ikke B, men V altså)i Cameron county, City of San Benito, District 21 i Texas 1930.-----Moren og faren er 27 år, og de har vært gift i 5 år. Så langt ser de ut til å ha fått 3 barn;Far Becinll,27 år, født i Mexico. Mor og far født i Mexico. Spansktalende. Statsborgerskap i 1909Mor Pulchoria, 27 år, født i Mexico, mor og far født i Mexico. Spansktalende. Statsborgerskap i 1916.David 4 4/12 år, født i TexasIchmail 3 1/12 år, født i TexasLidia 1 10/12 år, født i Texas-----Siden foreldrene er såpass unge er nok resten av flokken født etter 1930, og kan godt være i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Takk for opplysningene Nina!Det som gjennstår for å overbevise sønnen til David Uribe, David Kalle er at han får rede på om faren var i Frankfurt am Main i Tyskland under den 2. verdens krig...Håper noen kan klare å finne ut om han var der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det burde jo eksistere noen amerikanske militærruller/-papirer fra den tiden? Men hvor enkelt tilgjengelig disse er, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.