Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Therese Brennesvik

[#24375] Elly Mathiesen f. i Sarpsborg 1912 bor i Bergen ca 1927 - 1931, men hvor?

Recommended Posts

Leter etter Elly Mathiesens bosted i Bergen i perioden 1927 - 1931. Hun var født i Sarpsborg i 1912 og flyttet derfra til Odda og senere til Bergen, hvor hun hadde huspost i denne perioden. Er det mulig å finne adressen hennes i Bergen - og hvor kan jeg lete?Har sjekket adressebok for Bergen 1932/33 uten å finne henne der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg kan dessverre ikke finne noen Elly Mathiesen registrert i Bergen folkeregisters arkiv som utflyttet, gift eller død i perioden 1920-1940.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppslag og kjapt svar. Da får vi lete videre. Ville evt skattelister ha slike opplysninger som bosted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Hadeler-Jacobsen

Hei Nina Har du opplysninger om familien til Elly, kanskje litt enklere å finne da. Mvh Eva Hadeler-Jacobsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eva,Elly kom til Bergen alene, og har såvidt jeg vet ikke bodd hos noen slektninger i byen. Familien hennes bodde et annet sted. Skal prøve å finne ut hvor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Elly muligens figurere i folkeregisteret for Odda i samme periode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Vi har folkeregisterkort fra Odda tilbake til 1916, men finner dessverre ikke kort på navnet Ella Mathiesen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfyllende opplysninger:Elly Mathiesen flytter til Odda sammen med sin far Hjalmar Mathiesen, ca 1918. Hun har søsknene Erling og Dagmar.Elly skal ha flyttet fra Bergen til Halden rundt 1930.Er faren og resten av familien registrert i Odda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive