Gå til innhold
Arkivverket

[#24377] Rikkard og Henry Hansen fra Eggum, Borge i Lofoten


Gjest Solveig Sund
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Sund

Hei! Er det noen som har kjennskap til Rikhard Leander Johan Hansen f.28.mai 1883 folketellinga 1900 er Rikhard jernbanearbeider og fisker.Henry Kristoffer Hansen f.11.nov.1896 Henry er bare 4 år 1900.De bor på Eggum sammen med faren Hans Danielsensøstrene Selma og Anna og Selmas datter Antonette.Håper det er noen som kan fortelle meg hva som skjedde med Rikhard og Henry.Og hvis det er noen som vet når Hans Danielsen døde.Bak gjennom tida har jeg funnet ganske mye om denne greina av slekta.Håper noen vet noe om disse to guttene da vil jeg bli veldig gladHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei! Noen tillegsopplysninger. Selma er min bestemor hun ble gift 19.juli 1913 med Ole Johan Christina Veimo fra Valnesfjord. Der de bosatte seg. Selma døde 18.nov.1918 pappa var bare 4 år.Så slekta i Lofoten har vi vist lite om.Selmas søster 'tante Anna' bodde i Trondheim, hun brukte Eggum til etternavn. Så det kan jo hende at Rikhard og Henry skrev seg for Eggum.Hvis noen som vet noe og vil ta direkte kontakt er min E-post.adr: sol.sund@alstahaug.online.no Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Solveig Sund

Hei!Jeg prøver å ta frem dette innlegget igjen og se om det kan være noen nye brukere her nå som kanskje vet noe om Rikard og Henry. Jeg har ikke funnet noe nytt. Jeg vet fremdeles bare det som står i innlegget 1.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Solveig Sund

Hei!Jeg prøver å ta frem dette igjen.Kanskje jeg ska prøve en ny vri og se om det hjelper.Min oldemor Antonette Mathea Andreasdatter f. 13.juni 1856 Sørfjorden i Tjøtta der bor hun sammen med foreldren Andreas Nikolai Samuelsen og Gidsken Margrethe Jacobsdatter, søskene Anna Jakobia og Johan Samuel i 1865. Antonette døde på Eggum 27. feb 1899.I skifte etter broren Johan Samuel Andreassen i 1875 er Antonette og hennes søster Anna Jakobia Andreasdatter på Strøm i Flakstad. (Anna Jakobia har jeg heller ikke funnet noe ut om).Den 16. sept. 1877 blir Antonette gift i Borge med Hans Olai Danielsen f. 3. mai 1854 på Klepstad? i Borge uegte sønn av Daniel Martinus Nilsen og Johanna Marja Hansdatter.Antonette og Hans var strandsitter på Eggum der fikk de 11 barn. Bare 4 levde opp farmor Selma Agnete f. 11.juli 1879 d.18. nov. 1918 på Nystad i Valnesfjord Fauske kommune, Rikhard Leander Johan f. 28.mai 1883, Anna Marie Helmine skrev seg for Eggum f.15. okt. 1885 død i Trondheim 5. mai 1969 og Henry Kristoffer f. 10. nov 1896.Har funnet ut at Henry Kristoffer Hansen ble konfirmert i Borge kirke i Lofoten 23.juni 1912.Og oldefar Hans Olai Hansen døde 27. mai 1915 på Eggum.Håper det er noen som vet noe om Rikhard og Henry.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Per Sørdal

Hei Solveig. Her på Vestvågøy har jeg kontaktet en fjern slekning av deg som har tatt saken. Jeg tror han kan finne ut noe. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei Per!Tusen takk skal du ha. Jeg håper denne personen vet noe om Rihard og Henry, det hadd vert godt å få vite hvordan det gikk dem og om de har etterslekt.Jeg tar kontakt med deg i kveld på den mailen du sendte til meg.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.