Gå til innhold
Arkivverket

[#24406] Nålevende personer i England


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Hvordan kan jeg oppspore en nålevende person i England?Jeg har rett navn(meget sjeldent - neppe to med samme navn); men dette finnes ikke registrert i telefonkatalog(har forsøkt flere muligheter; kanskje har han ikke telefon, eller så har han som mange engelskmenn `'hemmelig' telefonnummer')Jeg har riktignok en adresse funnet på en 'electoral list', men den ser ut til å være for gammel.Finnes det andre muligheter enn manntallslister og telefonkatalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Kan dessverre ikke hjelpe, men ble litt nysgjerrig. Har sett disse stemmemantallene nevnt flere ganger den siste tiden. Hvor finner man dem egentlig: er de online her på nettet?Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Marius; vi fortsetter litt på siden av temaet jeg la inn.Ettersom jeg enda ikke har fått noen gode tips 'bet jeg i det sure eplet' og gikk til en betalside.For å få den electoral roll 2004 må en nok uansett betale, og her ser dette ut til å være en av de rimeligste og mest brukervennlige; 4.5 pund for et oppslag.http://www.ukroll.com/Så er det bare å vente - svaret er lovet på epost innen 24 timer....Forøvrig; den forige lenken jeg la inn gir deg eldre 'rolls' gratis om du hopper på sponsorkarusellen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Til orientering: Etter noen få timer fikk jeg svar fra ukroll.com.Her følger et utdrag:The entry returned above for the address you state as last known, was recorded for 2002. No entries are present throughout the UK since then, which is likely to indicate that any more recent entries made, have been opted out of the Edited Register and are therefore omitted from the information we can purchase by law.We have also searched the Land Registry to see when the last recorded update took place to the Ownership of this property.There have been no recorded updates since16th August 1999.End report UKRoll 29/09/2004 19:37 UKRoll Database UKDette kostet altså bare 4.5 pund. Svaret på mitt eget spørsmål synes derfor å være at OM en nålevende person er registrert i 'Electoral Roll' er det billig og enkelt å finne vedkommede. (Eldre manntall er det mulig å få tilgang på gratis; det siste må en nok uansett betale for)Et åpent spørsmål er de som ikke er registrert der, i 'Land Registry' eller i telefonkatalogen.Kan noen svare på om det finnes andre muligheter; f.eks. via ligningsvesen eller annet?If you have any comments/questions or require further assistance, please do not hesitate to contact us.We welcome all feedback on our services or website, both good and bad.Yours Sincerely,Customer ServicesReports@UKRoll.comwww.ukroll.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.