Gå til innhold
Arkivverket

[#24407] Vielse i Ålesund 17.03.1867.


Gjest Gunvor Tofte
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Tofte

Er det noen med adgang til kirkebøker i Ålesund som kan slå opp dette for meg: Johan Johnsen gift 17.03.1867 med Jonette Åsheim. Jeg har funnet dette på Familysearch, men der står det hverken fødested eller navnet på fedrene,så det er det jeg gjerne skulle visst. Hilsen Gunvor Tofte, Otta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Gunvor,Dette er hva som står i kirkeboken for Ålesund. Gift 17 mars 1867, Johan Johnsen Eggen, 39 år, født i Strinden, Yrke : Tømmerm. og pige Jonette Evensdatter Aasheim, 29 år, født i Strinden. Fedrenes navn var : John Larsen Eggen og Even Estensen Lahde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

Takk skal du ha. Men så har jeg et spørsmål til: Jeg fant også dette på Familysearch: Joachim f. 21.03.1867, dpt. 04.05.1867 i Ålesund. Foreldre Johan Johnsen og Jonetta Johnsdatter. Jeg lurer på om det står noe mer der. På forhånd takk. Gunvor Tofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

På databasen 'Døypte i Ålesund 1864-1871' som nettopp er lagt inn i Digitalarkivet (jf. melding om dette 27.09.), vil du finne denne dåpen, og at fadderene var:Byggmester O.P. Forbregd og kone (navn er ikke opplyst), O.E. Aure og kone (navn er ikke opplyst), og tømmermann Johan Johnsen Eggen (= dåpsbarnets far).Med vennlig hilsen fra Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

Jeg ser i folketellinga for Ålesund i 1865 at ekteparet Forbregd het 'Ottinus Pedersen Forbred' (tømmermann) og 'Grethe Gørgine Forbred'. Begge var født i Trondheim og hadde på dette tidspunktet to barn.Med fortsatt vennlig hilsen fra Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.