Gå til innhold
Arkivverket

[#24424] Christofer Gunnarson Hof


Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut noe mere om en Christofer Gunnarson Hof.Han er født 1851 i Kristiania.Jeg har funnet han i 1900 tellinga, gift med Christofa Henriette Christofersdtr. fra Bergen. Det er 'umulig' å finne han i 1865 tellinga, eller i 1875. Ryktet i familien fra lang tid tilbake går ut på at han er uekte sønn av Johan Sverdrup fra Larvik.I 1851 bodde Johan Sverdrup i Larvik.(iflg folketelling fra 1865, og hvor barna er født)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Hjelle

Litt mere info om Christofer.I 1900 var han bosatt i Hornnes på gården Voilestø (plads)Alle barna registrert da er født i Viksnæs Sta.Første barnet er født 1887, så de har kanskje giftet seg ett/to år før det. Jeg har ikke funnet paret gift i Bergen, hvor Christofa kommer fra, så kanskje de er gift i Viksnæs. Christofer var Jernbaneformand av yrke i 1900. Er det noen som har tilgang til kirkebøker fra dette området og kan sjekke på giftemål før 1887, hvor da fedrenes navn står oppført.Det er en tynn tråd, men Christofer er vanskelig å finne. mvh Gro Hjelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan ev. Gunnarson være en 'forfinet' versjon av Gundersen? Og kan etternavnet stamme f.eks. fra et kommunenavn Hof? Enn si gårdsnavn/plassnavn? Dette høres sikkert helt vilt ut...Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.