Gå til innhold
Arkivverket

[#24425] Jens Larsen kom fra Hanevik til Berland Hva heter hans foreldre.


Gjest Arne Berland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Berland

Jens Larsen var min tippoldefar Han kom fra Hanevik til Berland, men flyttet tilbake til Hanevik da hans sønn Ole Jensen tok over gården. Kan noen hjelpe meg å finne hans foreldre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Magne

Hei Arne.Dersom du også skriver tidsrommet for hendelsene (fødselsår etc.), har du kanskje en større mulighet for å få hjelp!:-) Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I den grad man kan stole på FamilySearch IGI, så viser den at Jens Larsen ble født 02.04.1821 i Hamre av foreldre Lars Monsen Nedte Tvedt 02.06.1792-23.04.1860 Berland og hustru Anna Jensdatter døpt 15.05.1801-feb.1865.Hennes foreldre skal være Jens Bergesen og Anna Ommundsdtr. og foreldrene til Lars er Mons Iversen og Synnøve Ommundsdtr.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Berland

Takk for hjelpen. Det er første gang jeg har brukt dette, men det blir nok ikke den siste. Det er særlig en periode for Hamre jeg har problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Åge Hestetreet

Hei!Du har kanskje kommet videre etter opplysningene og tipsene du har fått, men jeg har et par opplysninger som kanskje er av interesse. Denne Mons Iversen Tveiten var nemlig bror til Martha Iversdatter Tveiten som er blant mine forfedre (eller rettere sagt formødre).Foreldrene til Mons var Ivar Mikkelsen Hestnes (1729-1794) og Kristi Monsdatter Mjåtvedt (1723-1795). De giftet seg i 1753 ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=HAMREVIG&gardpostnr=2701&personpostnr=2701#a0>Lenke).Samme året fikk Ivar bygslet et bruk på Nedre Tveiten og flyttet hit. Det er ikke usannsynlig at årsaken til det var at broren hans, Ole, året før også hadde fått bygslet et bruk her. Det var Korskirken i Bergen som eide disse brukene.Jeg har funnet at Ivar og Kristi fikk fire barn: - Martha (1756-1758) - Lars (1758-?) - Martha (1760-1802 - Mons (1764-1793)Hvem som var foreldrene til Kristi har jeg ikke funnet ut, men foreldrene til Ivar var Mikkel Amundsen Hestnes (1671-1746) og Anne Andersdatter Brurås (1686-1763). De giftet seg i 1723 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.