Gå til innhold
Arkivverket

[#24427] Gran - Brandbu


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Kan noen hjelpe meg med informasjon rundt denne familien? Lenke Det gjelder spesielt moren Gubiør Amundsdtr. Hun skal være f. ca 1789, men jeg vet ikke hvor. Antar at det er i Brandbu område. Ps: Har ikke klart å finne henne i 1801-tellingen.Alle innspill mottas, Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Gubiør Amundsdtr. døpt 26/10-1788 Tomt, Gran.Foreldre:Amund Joensen og Kari Olsdatter. Michel Andersen døpt 15/3-1782 Røken, Gran. Foreldre:Anders Larsen og Marthe Narvesdatter. Michel Andersen 36, Røken og Gubiør Amundsdatter 30, Tomt ,gift i Gran 5/11-1818.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell H Myhre

Hans Myhre !Sitter du på mikrofilmede utgaver av alle kirkebøkene på Hadeland ? Bøkene for Gran er ikke spesielt lettleste for 1780-årenes vedkommede. Hvordan makter du å finne så mye informasjon i løpet av 1 time og 26 min (?) Vi er flere som undrer oss over dette, og over om du med dine kvalifikasjoner kanskje kunne tenke deg å komme til Hadeland for å lede kurs i lesing av gotisk skrift, f.eks. i regi av Gran Historielag ??Kjell M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Slutt med dette tullet Kjell H. Boken det dreier seg om er ikke vanskelig å lese. Hvis du eller også Nina ønsker det kan jeg sende foto av sekvensene.Oppgi isåfall epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Hans. Jeg har et spørsmål til deg angående Michel Andersen og hans søsken. I søsken floken fins det en bror, Ole. Hvem gifter han seg med?For i mitt slektstre har jeg kommet over mulig vielse mellom fetter og kusine, men har ikke klart å bevise det. Den Ole som jeg har gifter seg med Gudbjør Andersdtr 15/12-1828. Er disse samme person? Kan du hjelpe meg med den?Og du kan godt sende meg kopi på mail fra den boken du nevner. Min e-post: baudk@online.noNina :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Den Ole som gifter seg 15/12-1828 er bror til Mechel .Han var vel gift 1)28/3-1822 med Karen Michelsen skulle jeg tro, kun et barn her, Marthe f.28/12-1822. Mechel hadde 8 søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Tusen takk, Hans. Du er en knupp.Og jeg må også takke for fotoene du sendte meg på mail, når du sitter på slikt matriale, ja da er det ikke rart det går fort å finne fram.Nok en gang, tusen hjertlig takk. Nina :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.