Gå til innhold
Arkivverket

[#24443] Marit Erlandsdatter Hjelle, Dovre f ca 1724 d 1769


Gjest Heidi Waage
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Waage

Søker Marit Erlandsdatter (1724-69) Hjelles foreldre. Var hun datter av Erland Olsen Hjelle (f 1699) og Mari Olsdatter Arnekleiv (1704-41)?Marit var gift med minst to av mine forfedre: Ola Syversen Nordistugu Bella, Lesja (1710-49)og Håken Haldogsen Vest-Kollstad, Lesja (1721-1811).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Ja, hun var datter av dette paret, ifølge skifte etter Erland Olsen Hjelle av 9. mars 1758.Søsteren Marit, f. ca. 1728, er min tipptipptipptippoldemor.Mvh. Andreas Snildal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

Dette var et litt artig sammentreff, for Marit Erlandsdatter er min tipptipptippoldemor i ekteskapet med Håkon Haldogsen.Jeg har nettopp kommet over det nevnte bindet av bygdeboka for Dovre, og venter spent på det neste som visst nok skal komme i høst, slik at det da kanskje blir mulig å finne flere tråder på Arnekleiv-sida.Med hilsen fra Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Dette blir jo rene slektstreffet!Ja, to av døtrene het Marit. Det var et tema oppe om dette med søsken med samme fornavn for ikke så lenge siden her på forumet, og min erfaring er at det var ganske vanlig på 1700-tallets Dovre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Hei alle sammen !Marit nr. 2 er min tipptipptipptippoldemor. Jeg har henne som født 20 Sep 1730 fra kirkeboka.Mvh Arne Kjetil Andersen, Trosterud, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Jeg bare slenger meg på i slektstreffet, og registrerer at jeg snarest må lese bind 1 av Dovre bygdebok.... Min kone er 5xtippoldebarn av Haldog Engebretsen Vesl-Kollstad gjennom sønnen Peder Haldogsen (1716- mai 1766). Peders mormors mor Guri Tostensdatter (mormor til Haldog Engebretsens kone Guro Håkensdatter Nistugu Hågå) var vel fra Hjelle, men her har jeg ennå ikke somlet meg til å lese den nye Dovre bygdebok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Hei alle sammen !Marit nr. 2 er min tipptipptipptippoldemor. Jeg har henne som født 20 Sep 1730 fra kirkeboka.Mvh Arne Kjetil Andersen, Trosterud, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Marit nr. 2 ble gift 1. gang 1750 m. Hans Larsen Ulekleiv, og disse bodde på Ulekleiv. Hun ble 2. gang gift med en Siver Tjøstelsen fra Korsvoll (ca. 1723-1796). Jeg kjenner kun til barn fra det andre ekteskapet, siden det er denne grenen jeg stammer fra. I alle fall kjenner jeg til disse barna:- Marit, f. 1758- Tjøstel, f. ca. 1761- Ole, f. ca. 1764- Pål, f. ca. 1767- Ole, f. ca. 1770Dette er barna som er nevnt i skiftet etter Siver Tjøstelsen i 1782 (?). Det er sikkert ikke vanskelig å finne nøyaktigere fødselsdatoer, men så langt har ikke jeg kommet. Jeg stammer forøvrig fra datteren Marit, som ble gift til Li.Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Hei dere 'Arnekleiver' Ad. Mari Olsd Arnekleiv som nevnes i innlegg 1. Var hennes foreldre Ole Olsen og Marit Olsdt Hågå som drev Midtstugun Arnekleiv 1695-1728? Denne Ole og broren hans, Eirik Olsen g.m. Jøda Gunnarsdt Ekre, kjøper hver sin halvdel av Arnekleiv 1695 og får skjøte 1697. Eirik og Jøda drev Uppistugu. Mh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Svar til innlegg (10)Barn av Mari (Marit)og Hans Larsen Uleklev: 1. Lars Hansen, døpt 24 Okt 1751 2. Erland Hansen, født 5 Okt 1753 g. 9 Okt 1779 m. Brigit Poulsdtr Lie, født 5 Mai 1758 (mine 3tipper) 3. Hans Hansen, født 28 Mar 1756Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.