Gå til innhold
Arkivverket

[#24454] Sverige: Løddekøpinge, hvor er det?


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Jeg søker etter en Anders Gustav Johanson f. 1846 i noe som skal hete Løddekøpinge, Øvsløsa sogn.Dette skal være et sted i sør-Sverige. Kan dette være skrivefeil for f.eks.Lidkøping? Hans far heter Johannes Andersson. Anders giftet seg i Barbu, Arendal i 1889. Jeg har slitt veldig med å finne Anders sin fødselsdato og mer om foreldrene. Er det noen som er gode på Sverige som kan hjelpe meg? Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Takk for svar, begge to. Nå har jeg lokalisert Løddekøping, og jeg lurer på om Øvsløsa sogn er feilskrevet for Øslev? Er det noen som kan gjøre kirkebokoppslag der og se om det finnes en Anders Gustav f. i 1846? Jeg er veldig dårlig på Sverige.... Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Jeg har søkt i denne adressen både på stedsnavn og navn på person, og har ikke fått noen match. Det er jo litt rart, ettersom Løddekøping faktisk eksisterer, og det var mange i 1846 som het Anders Gustav.Har noen oversikt over hvilke kirkebøker i Sverige som ligger på nett, og hvor jeg kan finne dem? Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg får 9 treff i Anbytarforum ved søk på 'Löddeköping'. Ingen treff ved søk på 'Løddekøping'.Søk på 'anders and (gustav or gustaf)' gir over 10000 treff, man kan dessverre ikke søke på det eksakte uttrykket 'anders gustav'. Men et søk på Google på ' 'anders gustav' site:genealogi.aland.net' gir 213 treff.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Löddeköpinge er vel i Lund stift, det er også Öslöv (i dag i Bosarp). Örslösa ligger i Skara sift. Det er vel ikke trolig at församlingen og stift ikke skulle være entydig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.