Gå til innhold
Arkivverket

[#24460] Handelsreisende Olaf I. Thorvaldsen, f. ca 1877


Gjest Heidi C. Huitfeldt
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Er det noen som har forbindelse til denne personen LenkeJeg har kommet over noen postkort til/fra Olaf Thorvaldsen, skrevt 1904-1907. Han har tydelig en søster Thora i Langesund, og en forlovede/kjæreste ved navn Signe Lilleberg i Oslo (Ekebergvn).Antar at disse kortene kan ha affeksjonsverdi for eventuelle etterkommere. (Jeg er ikke ute etter å selge de generelt!!)Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For å finne litt mer ut om Olaf I. Thorvaldsen kan du ev. sjekke adressebøker for Kristiania/Oslo for å se om han fortsatt bor i hovedstaden etter 1900. Ved å finne en ev. adresse kan du se om du finner ham i de kommunale folketellingene og der få opplysninger om hans sivilstatus etter 1900. Kommunale folketellinger eldre enn 60 år er fritt tilgjengelige og de finnes dels mikrofilmet, dels i original i Byarkivet i Oslo, Maridalsveien 3, 0174 Oslo. [url="http://www.bar.oslo.kommune.no/OBA/faktaark/f_folketellinger.asp>Lenke Adressebøker finnes både i Byarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Takk for henvisningene til Byarkivet, Grethe.Jeg er ikke ute etter opplysninger om Thorvaldsen som person, og jeg har ingen relasjon til hans slekt. Olaf Thorvaldsen var en venn av min oldefar, og min mor fikk disse kortene som 'samleobjekt' da hun var liten.Innlegget er mer en etterlysning etter etterkommere, -som jeg tror kunne ha glede av å ha disse kortene.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men for å vite om han har etterkommere, kan det være et tips å sjekke adressebøker og f.t. for å se om han ble gift og fikk barn.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.