Gå til innhold
Arkivverket

[#24469] Lars Martinus Bertinus Hansen, f. 1841, Hadsel


Gjest Else Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Thorsen

HeiMin tippoldefar, Lars Martinus Bertinus Hansen, skal være født omkring 1841 i Hadsel. Han var gift med Ingeborg Birgitte Enoksdatter, f. 1835 på Sør-Rygge i Øksnes. De flyttet seinere til Tana, der de fikk datteren Lovise Josefine Amalie, f. 1874.Om anene til Lars vet jeg ingen ting, men jeg fant dette på FS:Lars Bertinius Hansen Birth: 28 Jan 1841 Sandnas, Vesteralen, Nordland, Norway Parents: Father: Hans Cornelius LARSEN Mother: Dagni Dorthea Katarina BENJAMINSDATTER Er det noen som vet noe om Lars og hans foreldre? Er personene nevnt ovenfor de rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Hei Grethe!Det er min tippoldefar du har funnet i 1875-tellingen og i kirkeboken fra Tana. I 1865-tellingen stemmer ikke navnet på kona (med mindre han har vært gift tidligere).Jeg tror kanskje dette er den rette personen i 1865 Lenke.Ingeborg B. Jacobsdatter, som står på linjen under, kan muligens være en feilskriving for Enoksdatter. Det stemmer med fødestedet, og sånn nogenlunde med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei! Du har nok rett, fordi det står samme fødested på Lars B. Hansens kone både i 1865 og 1875. Jeg var nok litt for rask på labben!Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Foreldrene til Lars var Hans Cornelius Larssen og Dortea Katrine Benjaminsdtr, Sandnes i Hadsel. Jeg antar at Hans var sønn av Lars Jakobsen og Johanna Didriksdtr på Rå, ikke langt unna Sandnes. I så fall var han født i 1812. Dortea var født i 1818, datter til Benjamin Reinholtsen og Lavina Arentsdtr på Sandnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Tusen takk! Akkurat de opplysningene jeg håpet på. Vet du om jeg kan finne flere opplysninger om disse personene og deres aner i bygdebøker eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Hadsel har ei 90% ferdig slektshistorie, men foreløpig bare på data og skjemaer. I øyeblikket finnes ingen konkrete planer om utgivelse. Men kanskje det nytter å mase litt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.