Gå til innhold
Arkivverket

[#24480] Paul Teodor Dahl Andersen f. 10.10.1861 Trøndelag


Gjest Marius Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Larsen

Er det noen som har noe info om denne personen. Jeg har fødselsdato fra gravstøtta i Rødøy i Nordland. Det eneste jeg vet er at han skal være fra Trøndelag, og at han muligens har bodd i Sverige noen år.Noen som har støtt på en med dette navnet og denne fødselsdatoen i Trøndelags kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Han er gravlagt på Tjongsfjord Gamle Gravlund i Nedre Tjong. Han bodde på gården Engstad (mellom Kila og Esvik). Før han slo seg ned her var han anleggsarbeider rundt om i Norge (kanskje Sverige også). Blant annet Kirkenes, Brettesnes (Lofoten) og Ofotbanen (Narvik).Han fikk til sammen 5 barn mellom 1902 og 1908 sammen med Kristine Iversen (fra Tryggestadviken, Segelfor, Rødøy) Tvillinger født i 1904 er oppført i kirkeboken for Narvik, så han var tydeligvis her på dette tidspunktet.Har du info om hvor i Trøndelag han var fra, evt hvor i Sverige han befant seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei MariusSå mye hjelp har jeg desverre ikke, men er du klar over at mye kirkebøker ligger på nettet for Rødøy ?http://www.lineset.net/slekt/no/index.htm På venstre side veldger du kirkebøker.Her fant jeg 1 av barne, nemlig: Kristian Olai Jentoft, født 24 okt 1905, døpt 29 juli, hjemmedøpt 24 juli 1905. Foreldre: Paul Teodor Andersen f. 1862 og Kristine Marie Zahl Iversen f. 1867. Bosted: Seglfor.MVH Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Ja, jeg er klar over dette. Det jeg lurer på er hvor Paul er fra. Barna hans og ellers etterslekt har jeg full oversikt over...Men takk likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Ja, dette må jo kalles fullklaff. Personen er jo nødt til å være den riktige. ER det noen som har eller har oversikt over kirkebøker for dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Fant han også i 1865-telløinga nå, men med etternavnet Thorvaldsen. (Han fikk en sønn som het Thorvald, så det er slett ikke unaturlig) Kan noen hjelpe meg met et kirkebok-oppslag. Han er jo fosterbarn i 1865, så jeg finner ingen foreldre der.Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, til info så har jeg en viss oversikt over familien på Einhaugen (i slekt), men denne Paul Teodor har jeg ikke 'kartlagt'...Avskrift av kirkebøkene fra Alstadhaug for den tiden er bra utbredt, så det skulle ikke by på problemer å gjøre et oppslag om rette vedkommende ser henvendelsen... :-)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, foreslår at du lager et nytt innlegg, der du bruker som tittel på temaet:Paul Teodor Dahl Andersen f. 10.10.1861 Skogn AlstadhaugDet kan få de som sitter på de rette kildene til å se temaet... :-) 'Trøndelag' kan kanskje være et for 'vidt' begrep til at temaet blir lest...? :-)Men husk å vise til dette tema (24480) og LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.