Gå til innhold
Arkivverket

[#24486] Melchior Augustinussen (Meldal) sine skrifter


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg har prøvd å skaffe en kopi av Melchior Augustinussen (Meldal) sine skrifter oversatt til norsk versjon. Skriftene skal være oversatt til norsk versjon i NPT-1893. Jeg har prøvd forskjellige bibliotek, sist i Trondheim men så langt har ingen bibliotek denne boken. Er det noen som vet hvor eller hvordan man kan skaffe en kopi av hans skrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lev Skjerve

Jeg er ikke helt klar over hvad som etterspørres, men kan henvise til:Personalhistorisk Tidsskrift,TREDIE RÆKKe, 3. BIND: side 250.Melchior Augustinussens Annaler (1670-1705) I Uddrag ved L. Daae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Takk skal du ha! Men det som er problemet er at denne utgave av Personalhistorisk tidskrift ikke er å finne på noe bibliotek som jeg kjenner til. Hvordan kan jeg anskaffe en avskrift/kopi av artikkelen?Boken kan heller ikke lånes på fjernlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lev Skjerve

Dette tidsskrift var utgitt av: Samfundet for dansk-norsk genealogi og personalhistorie, ved H. W. Harbou og utkom i 8 rekker a 6 (5) bind i tiden 1880-1926Kortform: P T 1894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lev Skjerve

Jeg hentet i sin tid min kopi - 30 - sider på biblioteket ved Videnskapsmuseet i Trondheim.Hvis du fremdeles mislykkes kan du gi meg din adresse så sender jeg deg kopi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Takk skal du ha, sist jeg var i Trondheim prøvde jeg fylkesbiblioteket, men de hadde ikke denne boken, men en god del av de andre bøkene i denne 'serien'. Jeg skal prøve biblioteket du anbefaler, hvis det mislykkes tar jeg kontakt, Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg har nå fått positivt svar fra Gunneriusbiblioteket i Trondheim, så saken ser ut for å ordne seg. Så takk for tipset Skjerve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.