Gå til innhold
Arkivverket

[#24487] Ole Gjermundson Møm frå Rendalen, fødd 1846 - til Amerika - kven var han??


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Ole Gjermundson Møm frå Rendalen gifte seg i Goodhue Co., MN 14.1.1869 med Ingeborg Monsdotter Quam frå Hafslo. Ole er oppgjeven å vera son av:Gjermund Olson Grøtting og Jennie Olsdotter Sørbergetog fødd i Rendalen 4.9.1846.Både eg og ein etterkomar i Minnesota er svært interesserte i fleire opplysningar om denne huslyden frå Rendalen og vonar at einkvan kan hjelpa?* Kva var eigentleg bustaden til Gjermund og Jennie? Var han gardbrukar eller husmann eller??* Kva år utvandra Ole Gjermundson til Amerika?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I Døpte i Ytre Rendalen fremgår det at foreldrene til Ole Gjermundsen tjenestedreng Gjermund Olsen Grøtting og 'pigen' Jennie Olsdatter ikke var gift. Jeg finner dem heller ikke gift i Vielser i Ytre Rendalen, men jeg finner en tjenestedreng Gjermund Olsen Grøtting som gifter seg med en annen 'pige' i 1848 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

En Jenia Olsdatter i Rendalen (som jeg tror må være identisk med Jenie Olsd.) får ytterligere tre uekte barn med tre forskjellige menn (1855 Hans, 1861 Reinhardt, 1865 Karenus).Så til slutt: Det losjerer en skomakerlærling Ole Gjermundsen 18 år på Bergsetsveen i Rendalen, men han er vel litt i yngste laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant endelig Jenia Olsdatter i 1865 - hun er på Tukthuset i Christiania og kaller seg Jenia Olsd. Nordset. Nordset var hennes bosted i Rendalen da hennes tre yngste barn ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Jan Peter og særleg til Astrid for mange interessante innlegg! Her var det mykje å ta tak i!Opphavet til Ole Gjermundson er vel dokumentert og likeins foreldri hans, men framleis står me att med spørsmålet om utvandringi til Ole. Eg er ikkje so sikker på at det er han som utvandra over Porsgrunn; det vert vel litt langt frå Hedmarken?Men, skal me døma etter databasen for fødde i Rendalen, er det meir enn truleg at skomakarsveinen Ole Gjermundson som i 1865 budde på Bergset sveen i Rendalen, er identisk med ''vår'' Ole Gjermundson, trass i avviket på alder! Det finst ikkje andre alternativ!Finst det ei bygdebok for Rendalen som kan bidra med fleire opplysningar om denne huslyden?Nok ein gong, hjarteleg takk for framifrå hjelp!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Jacob Bull: Rendalen, men jeg har den ikke for hånden. Boka er relativt utfyllende også når det gjelder 'uekte' barn.Mvh Ola Klefsås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Denne satt langt inne, men endelig fikk jeg napp.Bull: Rendalen s.244 under Nordihaug Elvaal: Gjermund (1816-1886) g 1848 m Anne Simensdt Negard Nordset. Gjermunds foreldre: Ola Jensen (1779-1851) g 1813 m Gunhild Nilsdt Haugen Elvaal (1783-1828).Gjermund har på Grøting u.B. Ola (1846) m Jenia Olsdt Sørberget (Se Nordset).Bull s. 55 under Løsfolk og ukjente på Nordset: Fødte 1824: Jenina Olsdt Sørberget under Prestegarden (Datter av Ola Larsen Gløtvolen f. 1789 og Kari Jensdt (f.1787 død 1857 på Hangård).Videre står det at Jenina har u.B. 1846 Olea (!) med Inderst på Gløten Gjermund Olsen.Så langt Bull, ikke kontrollert mot originalkilder - og med forbehold om 'trykkfeil'.Gløtvola ligger forøvrig i nåværende Engerdal kommune, kanhende sjekker jeg bygdebøkene ved leilighet.Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Bygdebok for Engerdal II s.90 Nordre Gløtvold bekrefter Jenias (ikke Jenina her) opphav:Ola Larsen Gløtvold og Kari Jensdt Galten gifter seg i 1812, men hvilken Jens Kari er datter av, vites ikke.Her er nok faren og foreldrene hans i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10432&variabel=0&postnr=1554&fulle=true&spraak=n>LenkeOg her kanskje mora:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.