Gå til innhold
Arkivverket

[#24502] Anders Knutsen gift med Gunhild Nilsdatter Vesle-Ligarden,Eggedal hans foreldrer


Gjest Tor E Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor E Fredriksen

I Mørch's Sigdal og Eggedal del 3, side 1126 blir Anders og Gunhild omtalt under Råmanset, Vesle -Ligarden, men hvor kom Anders fra?.., i 1801 tellinga er de her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10621.wc2&variabel=0&postnr=3607&fulle=true&spraak=n>Lenke, Anders er da 34 år,.. født ca 1767 , Giftermålet er muligens her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Tor E Fredriksen

Prøver igjen .. da Anders sitt opphav er like uavklart ..Anders og Gunhild fikk følgende barn ..1, Knud født i 1798 her i 1801 tellinga [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10621&gardpostnr=187&personpostnr=3608&merk=3608#ovre>Lenke og her fra FS Lenke .. i bygdeboka står det ..til Andebu 1816..2, Nils født i 1801 her fra FS Lenke3, Ole født i 1804 her fra FS Lenke døde samme året.4, Kari født i 1805 her fra FS Lenke gift med Syvert Olsen Dahlbye se tema 22118..5, Barbru født i 1808 her fra FS Lenke ..6, Ole født i 1812 her i FS Lenke døde i 18137, Ole født i 1815 her i FS Lenke døde i 1823Gunhild døde i 1846 , alle dødsfallene er hentet fra bygdeboka..Foreldrene til Gunnild var Nils Hallesen og Barbro Olsdatter, her Barbro i 1801 tellinga Lenke og her foreldrene fra FS Lenke Gunhild hadde ei søster Gullaug her i FS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Egil Fredriksen

Jeg fant muligens kandidater til foreldrer til Anders i noen kopier jeg har av bygdeboka som jeg brukte i min søken av andre slekts linjer..,.. På side 237 nevnes Petter Hansen Hovland og hans kone Ingebjørg Pedersdatter samt deres barn bla deres datter Dorte født i 1730 [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100085475633&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke , .. Hun ble første gang gift med Ole Olsen Skatvedt , så i 1756 med Knut Andersen Øverby muligens her Lenke , .. det ble i 1766 født en Anders Knutsen med far Knut Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Side 192 - 193: Under Skatvedt, nordre, nedre finner du. Ola Olsen fra Gjerde i Numedal kjøpte gården i 1746 for 331 rd. Ola Olsen g1747m Dorte Pettersd Hovland ble ikke lenge her. Fikk sønnen Petter 1748. De solgte gården i 1751 for 320 rd. og flyttet til Tandberg på Modum.Finner i farten ikke noen passende Knut Andersen under Øverby. Men på disse trakter av Sigdal var det en mengde slektsforbindelser til Modum. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Egil Fredriksen

Takker så mye for for den raske responsen på mitt innlegg Ellef , .. en mulig kandidat til Knut Andersen Øverby er han her født 23 januar 1929 med far Anders Øverby .. [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100292786777&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke , Knut og Dorte hadde passet aldersmessig veldig bra som foreldre til Anders i 1766 ... , Jeg finner ikke Dorte i 1765 ekstraskatte lista for Modum .. så hun har muligens flyttet i forbindelse med ekteskapet med Knut .. ,Har et annet foreldrepar som mulige kandidater som foreldrer til Anders ,..I 1744 gifter ei Giertrud Erichsdatter seg med en Knud Anderson Lenke ,.. Giertrud kan muligens være helt på grensen aldersmessig men umulig er det ikke ... jeg har ikke funnet henne døpt etter 1722 , så hun er muligens født før ..,..Det ble i 1764 født en Anders Knutsen med Knut Andersen som far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.