Gå til innhold
Arkivverket

[#24505] Opplysninger om min bestefar Karl Olsen Enger f. 1879, Nordre Land


Gjest Anne Karin Enger
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Enger

Hei. Min bestefar og hans bror er født i Torpa, Nordre Land og døpt i Åmot kirke. Bestefar Karl Olsen f.24.10.1879 ( o4.10.79 ) ,døpt 02.11.1879. og hans bror Erling Olsen f.24.04.1877, døpt ?. Foreldrene het;Ole Evensen f.01.08.1843 og Anne Kristiansdatter f.12.08.1853. De bodde på/ under / ved Brattlien. Har noen tilgang til kirkebøkene og kan hjelpe meg å se etter hva som står skrevet om denne familien da barna ble døpt. De flyttet til Enger i Saksumdal ca. 1880 og tok navn etter den nye garden. Jeg er interessert i alt som finnes av opplysninger om denne familien. Også tips om hvor jeg kan lete for å få mere ' kjøtt på beinet ' i forhold til deres ( - og forfedrenes liv ) i Torpa og i Saksumdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Anne Karin :)I boka om Land, bind X, s.145 står det oppført under Brattlia nedre -bnr.7Ole Evensen (Sæter,Fåberg, ved vielsen, og altså oppgitt 'Smedsrud' ved kjøpet - som ikke er Smedsrud i Torpa, f ca 1843g 1877 m Anne Kristiansdatter (Bjørkeeie ved vielsen), f ca 1853Barn:1. Erling f 18772. Karl f 1879Dette er hva som står om de. Kanskje Anne hadde post på Bjørkeeie. Jeg finner henne ikke oppført med foreldre der.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.