Gå til innhold
Arkivverket

[#24506] Gardene Enger og Sæter i Saksumdal, Fåberg


Gjest Anne Karin Enger
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Enger

Saksumdal. Enger i Saksumdal er gården min oldefar kjøpte ca. 1880. Han het Ole Evensen f. 1843 og kom da fra Torpa. Jeg skulle så gjerne vite mere om denne garden og min oldefars familie. Hvor skal jeg lete, hva finnes av tilgjengelig stoff? Finnes det noe litteratur e.l der historier fra Saksumdal er med. Jeg har mye slekt / familie der og søker alt som finnes. Eks, om Sætergardene, Enger, Nygard osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Enger

Tar imot alt jeg får. Spesielt ute etter historier og opplysninger om gardene. Ting som står i skifteprotokoller o.l der gardene eller noen av mine forfedre er nevnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, det er greit nok at du tar imot alt du får, men det er unødvendig bruk av tid og ressurser å lete opp ting du allerede vet... :-)Visste du f.eks om linken til familien i FT-1900? (Og f.eks de andre folketellingene og kirkebøkene som ligger her på Digitalarkivet?)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.