Gå til innhold
Arkivverket

[#24508] Vaage FT.1900; Sørumshaugen gård.


Gjest gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest gunnar andre myhre

Under gården Sørumshaugen finnes en person Anders f. 1832 som SØN. Etter mitt hode kan ikke dette være riktig, ifølge FT.1865. Er ikke dette BROR av Ole ? f.1852? Og er ikke Brit konen til Anders? Kan noen hjelpe meg med dette?MVH Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ole Andersen Sørumsshaugen, 35 år, giftet seg den 05.11.1867 i Vågå med Gunhild Johannesdtr. Ødegården, 22 1/2 år. Hans far: Anders Hansen Sørumshaugen, hennes far: Johannes Olsen Øiseie.Ole og Gunhild fikk sønnen Anders f. 17.09.1868, døpt 04.10.1868.Anders Olsen Sørumshaugen f. 1868 gift 06.06.1895 i Vågå med Brit Olsdtr. Sagflaten f. 1871. Hans far: Ole Andersen, hennes far; Ole Eriksen.Det er nok fødselsåret til sønnen Anders som er blitt helt feil i 1900. Da skulle resten bli riktig med Brit som svigerdatter til Ole og Gunhild ettersom hun var gm sønnen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunnar andre myhre

Hei Aud Takker for dette. Min antagelse var at i FT.1865 har Anders Hansen bl.a. en søn Anders som er født i 1852 og at dette var forvekslet med 1832, senere. Jeg er innteresert i dette for at det er mulig Anders Hansen er far til min tipp-oldefar Johannes Andersen f.1845, utflyttet til Molde,og fikk sønnen Annæus f.1875 i Molde.Annæus er forøvrig forsvunnet så det er han jeg begynte å lete etter. GUNNAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.