Gå til innhold
Arkivverket

[#24512] Lars Olsen Hage, f 1822, Os/Fusa


Gjest Marius Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Larsen

Noen som har kjennskap til denne karen. Han er gift med Christine Nilsdatter i Rødøy, Nordland. I kirkeboken for bryllupet står det Lars Olsen Hage, født 1822 Fusa. Far Ole JOhannesen. Er det noen som ahr disse i sine notater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

De gifter seg 24.07.1872 i Rødøy Kirke i Nordland. Christine er faktisk 26 år yngre enn Lars. De bosetter seg i Kila i Rødøy (Dyråsen), der de får 9 barn fra 1872 til 1891.Har du noen info om Lars fødested og foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da må dette være 'dine folk' - ikke sant?Jacobi Jacobsdatter og Kristine Nilsdatter, f.t. 1865 Rødøy [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1836&kenr=0003&bnr=0061&ln=000>LenkeLars Olsen og Kristine Nilsdatter – folketellingen 1875, Rødøy Lenke.Lars Olsens kone, Kristine Nilsdatter, sitter som enke på Kila, Rødøy, 1900: LenkeKristine Nilsdatter er vel da datter til Nils Krognes som du etterlyser i et annet innlegg? Kristine Nilsdatter, født 1848, Kila, Rødøy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Alt dette er helt riktig. Det er 'mine' folk.Som du skjønner, mangler jeg både opphav til Kristines (Christines) far og til Kristines mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det var alt annet enn lett å finne Lars Olsen. Jeg gjort noen søk i f.t. 1865, men uten hell - hittil! Var han ungkar da han giftet seg eller enkemann? Jeg tenker på at han var så pass mye eldre enn sin kone Kristine.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her maa man nok inn i en bygdebok. Jeg har folk fra Haga, Fusa i min data, men det er hundre aar tidligere - da har jeg en Ole Olsen Haga - kanskje en bestefar eller heller en oldefar.Det beste er vel aa sjekke kirkebok fra omraadet. Finner han heller ikke paa LDS sine sider.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Har leita i bygdebøkene, men kan diverre ikkje finna han.Du lyt nok ty til kyrkjebøkene.Kanskje det er nokon som har tilgong til dei som kan hjelpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Hvilke bygdebøker er det som finnes i området (Fusa/Os)Er det en gård som heter Hage i området?Noen som har tilgang til kirkebøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Magne Polden

Kan det vera dette du søker: Frå Os MINI A 12: Døpte fol. 72Lars født 12 aug. døpt 18 aug. 1822. Foreldre pigen Anna Larsdtr Haga og Ole Johannesen Tysnæs. Men ikkje be meg om å lesa navna til fadrane.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Ja, det kan meget godt stemme.Lars er nevnt i bøkene for Rødøy flere plasser, en gang født i Os, en gang i Haga, en gang i Fusa, og en gang i TysnesJeg tror denne er den rette da.Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Har nå vært å lett etter familien i bygdebøker (Soga for Fusa, eller noe slikt)Fant dem ikke der.Noen som vet hvor disse bodde? Evt funnet dem i folketellinger? Evt i bygdebøker?Synes prestegjeldene er forvirrende i dette området, da jeg er lite kjent der.Er Os, Fusa og Tysnes det samme området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.