Gå til innhold
Arkivverket

[#24517] Emma Carlolina Andreasdotter f. 1854 Lur Sv, Hjalmar Larsson f.1878 Fredrikstad


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Emma Carolina Andreasdotter ble født på Søgård i Lur, Bohuslän, den 10.november 1854.I 1879 står det i kirkeboka at hun flyttet til Fredrikstad, om boka eller hun lyver vet jeg ikke, men hun sies å ha fått sønnen Hjalmar Larsson i Fredrikstad i 1878. Kjenner ikke til at hun var gift der.I 1880 var hun igjen tilbake i Lur hvor hun da giftet seg med Carl Magnus Andreasson f. 1855 I Rålanda, Älfsborgs län. Etter giftermålet flyttet de til Norge. Vet ikke hvor, Fredrikstad kanskje????Bruker med sikkerhet etternavnet Andreas... da jeg aldri har sett noen av søsknene opptre med farens etternavn. 4 av hennes andre søsken dro også til Norge. Ingen har etter det jeg kjenner hatt kontakt med henne.-----Fakta om Emma's familie:Søskens navn: Magdalena, Nitana (Nina) Hilde Theodor, Emma Carolina, Hedda Mathilda, Martin Alfred, Hilma Adolfina, Carl Edvin og Hilmar.Foreldre Margaretha Christiansdotter 1827 - 1897 Tanum. Andreas Hansson 1824-1903 Tanum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Fant disse på Familysearch-----Klara MariaChristening: 28 OCT 1883 Bamble, Telemark, NorwayFather: Karl Magnus Andreassen FamilyMother: Emma Karoline Andreasdatter-----Johan AugustChristening: 19 SEP 1880 Bamble, Telemark,Father: Carl Magnus Andreassen FamilyMother: Emma Caroline Andreasdatter-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Nina M.Nordby

Det viste seg at hele familien Melstrøm emigrerte Lenke , men først flyttet de tilbake til Sverige og Älvsborgs län. De bosatte seg så i Iron River, Michigan. Det finnes i dag et hav av etterkommere etter Hjalmar som var Emmas sønn og Karls stesønn.Hva som skjedde med Emma og Karls andre 3 barna har jeg ikke sjekket ut ennå.I emigrantlistene står ytterligere 2 barn oppført;Jenny Elisabeth f. 1877Hilma Augusta f. 1891Faren Karl ser ut til å ha vært over 2 gagner før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.