Gå til innhold
Arkivverket

[#24535] Gunder Torsteinsson Sanden, f. 6.10.1883. Dovre.


Gjest Harald Rudiløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Rudiløkken

Jeg trenger hjelp til å finne hvor det ble av Gunder og hans eldste bror Ole Torsteinsson Drogen/Sanden f. 23.2.1867, dåp 24.3.1867. Foreldre var Oleanna Hansdatter og Torstein Olsen Drogen/Sanden.Gunder bodde sammen med foreldrene ved FT 1900 på Sanden. Ole var gift med Mari Knudsdt. f 1869. Hvor ble det av disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rudiløkken

Tusen takk til deg Carsten! Men jeg har et spørsmål, hvor endte 'ferden' for Gunder og Ole? Jeg mener å huske fra min barndom at noen av denne slekten kom til Hallingdal og Lærdal, men dette har jeg ikke greid å finne ut av.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest Harald Rudiløkken

Her på Dovre sier vi at 'treia gongen æ mæstergongen', Så jeg forsøker for 3. gang om det er noen som kan hjelpe meg videre med skjebnen til Ole og Gunder?Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ragnhild Simenstad

Hei Harald. I disse dager studeres Rennebuboka b.1 -4 hjemme hos oss. Der finner du noen av Sandenfolka også. Men du har kanskje full oversikt over de som reiste fra Dovre til Rennebu? (Snakk med Tosse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rudiløkken

Hei Laila!Ja, jeg har full oversikt over Sandenfolket i Rennebu, bl.a.takket være bygdebøkene for Rennebu. Jeg husker at Hans var hos oss flere ganger, også andre av slekta har jeg hatt kontakt med. Men det er Gunder og Ole som er borte for meg. Fortsatt godt nyttår! Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.