Gå til innhold
Arkivverket

[#24554] Jacob Torgersen N. Skjerve f. 1792 Nøtterøy, hvor ble han av?


Gjest Eva Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Andersen

Jacob er min tip tip oldefar og var første gang gift med Maren Ludvigsdatter f.1798 S. Sundane, Tjøme. De fikk datteren Ingeborg Torgersen Skjerve f. 1819 i Haug på Tjøme og død i Larvik. mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Eva Det står en del om dem i Tjøme bygdebok. Vi eier i dag en del av det han eide Sundane. Husker det for vi syntes det var litt artig at nok en Ludvigsen(datter) endte opp på tomta. Mvh Hanne Ludvigsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FS fikk han sitt siste barn i Larvik i 1737. De burde vel ha fått flere barn skulle jeg tro da kona Anne Elisabeth skal ha vært 22 år i 1821. Kan det være at en av dem døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Jakob Torggerssøn f.1792 bodde på Haug, Tjøme og var gift med Maren Ludvigsdatter i sitt fgørste ekteskap. Maren Ludviksdatter var datter av Ludvig Kristenssøn på Søndre Sundene, Tjøme og har en stor etterslekt, hvor jeg selv er en etterkommer. 1. Jakob Torgerssøn #4396, f. 1792 i Skjerve, Nøtterøy, (sønn av Torger Larssøn #4398 og Ingeborg Arvesdatter #4399). Han giftet seg med (1) Maren Ludvigsdatter #4397, gift 1819, f. 9 apr 1798 i Sundene, Søndre, Tjøme, (datter av Ludvig Kristenssøn #107 og Maren Larsdatter #108) d. 1 apr 1820 i Haug, Tjøme. Han giftet seg med (2) Anne Elisabet Larsdatter #4395, gift 1821, f. 12 sep 1799 i Svelviken, Tjøme, (datter av Lars Kristenssøn #3451 og Barbra Larsdatter #3651). Festet tomt på Ormelet i 1828. Solgte huset til Anun Gjertsen i 1835. Han kom fra Haug. Barn: i Torger Torgersen #15917, f. 9 mar 1823 i Haug, Nedre, Tjøme. 2. ii Sibille Torgersen #4118 f. 15 des 1829.2. Generasjon2. Sibille Torgersen #4118, f. 15 des 1829 i Ormelet, Tjøme. Hun giftet seg med Ole Anderssøn Bochelie #5958, også kjent som Skrev seg: O. A. Bochelie., gift 14 nov 1858 i Tjøme kirke, f. 1821 i Haug, Øvre, Tjøme, (sønn av Anders Olssøn Bochelie #3444 og Berte Maria Anunsdatter Gjertsen #3430) d. 4 des 1863 i Haug, Øvre, Tjøme. Ole: Skrev seg O.A. Bochelie. Førte en tid briggen 'Hebe' for Anders Torbjørnsen, så skipet 'Aabo' tilhørende Arnt C. Jacobsen m.fl. I en voldsom storm i Nordsjøen høsten 1863 kantret skuten, og skipperen og flere mann ble skyllet vekk i et brått men noen ble reddet. Eiendommen ble solgt ved auksjon 1864 for 1000 spd. til skipper Torger Torgersen, født 1820 på Ekenes, Nøtterøy. Barn: i Charlotte Bochelie #9807, f. 24 sep 1859 i Haug, Øvre, Tjøme.Denne oversikten ble noe vanskelig å rotete å lse, men kontakt med på E-post: bhjac@online.no så skal jeg oversende listen.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var nok feil fra min side da det skal stå 1837. Godt du er mer våken enn jeg tydeligvis var. Iflg. FS fikk de 7 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.