Gå til innhold
Arkivverket

[#24562] Jens Nathanaelsen Harm, Sanndsvær


Gjest Isak Gath
 Del

Recommended Posts

Gjest Isak Gath

Jeg søker informasjon om Jens Nathanaelsen Harm fra Sandsværd (Buskerud). Han var gift 2 ganger, i det andre ekteskapet med Anna Michelsd hadde han en sønn, Ole Jensen Harm (folketelling 1801). Har noen informasjon om hans foreldre (Nathanael Harm ??). Er det mulig at han opprinnelig var fra Vestlandet? Mvh Isak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Isak. Jeg kan ikke besvare ditt spørsmål men jeg lurer på om du kan hjelpe meg eller om vi kan hjelpe hverandre? Jeg er på leit etter Anne Nathanaelsdatter som giftet seg i 1745 på Darbu/Darbo i Øvre Eiker(Eikern) i Buskerud. Sandsvær og Darbu/Darbo er ikke så lang fra Kongsberg. Hun skule være født ca. 1715. Har du noen kjennskap om Jens hadde en søster Anne? MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isak Gath

Hei Jorunn, Jens Nathanael Harm f.1721 (ukjent hvor) d.1777 i Sandsvaer. Han giftet seg 2 ganger i Sandsvaer men i hans skifte stod det at han ikke hadde noe slekt i Sandsvaer (bortsett fra selvfoelgelig kone og barn). Kanskje kom han fra Oevre Eiker ??? Nathanael er veldig sjelden, jeg fant ingen i Buskerud i 1801 folketellingen. Haaper du finner noe interessant. Mvh Isak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Søkte i FS etter bare etternavnet Natanaelsen i Norge. Fant da noen i Raade i 1600 og 1700. En Natanael Pedersen 16... som fikk barn på slutten av 1600. Bl.a. en Natanael Natanelsen som jeg tror døde i 1730. Han hadde en søster Johanne. Det var ihvertfall de eneste jeg fant så langt tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.