Gå til innhold
Arkivverket

[#24563] Svenskeinnvandrere fra Gesäter til Halden-Fredrikshald 1889


Gjest Odd Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Martinsen

2 søstre flyttet fra Gesäter i Älvsborg län. Anna Sofia Jansdatter f.4/12-1870 flyttet til Fredrikshald 23/10-1889. Britta Kajsa Jansdatter f.2/9-1872 flyttet 10/10-1889 til Halden. Hun flyttet seinere 14/4-1891 fra Vestre Fredrikstad til Hystad i Borge Hystad i Borge. Dette iflg. Kirkebok for Borge 1890 side 346, nr 23. De kan muligens tatt navnet Berg. Det etternavnet brukte deres bror Johan August Berg Jansson, som også kom til Norge rundt 1890, men han har vi funnet. Disse to søstrene har vi ikke funnet, og vi påper nå på noen tips fra Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Martinsen

Beklager Stein. Denne Britta Kajsa har jeg funnet før, men hun er 'sjekket ut av saken'. Jeg trodde også at det var henne, men fødselsdatoen og foreldrene stemte ikke,Takk for hjelpenHilsen Odd M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er ikke dette samme tema? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=24553&sok=%D8stfold+1889&startnr=&antall=&spraak=>LenkeDa har Stein og jeg funnet den samme Brita Kaisa som du allerede har sjekket ut av saken.Kanskje noen i DIS-Østfold har støtt på de to søstrene for eksempel i forbindelse med kilde(kirkebok-)registrering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Martinsen

Hei Grethe Flood. Takker hjertelig for dine konstruktive svar. Vedr. Britta Kajsa så har jeg sett denne før,så desverre den familien stemte ikke. Vedr. Anna Sofia så ser det lysere ut,jeg har nettopp snakket med en person i Tønsberg som er hennes barnebarn. Jeg forsøker nå på hans onkler i Østfold eller fettere. Johan Augusts familie har jeg funnet før i Skjeberg pers. nr.4596 F.tell. 1900 under gnr. 140 bnr. 1. Takk for hjelpen. Hilsen Odd M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.