Gå til innhold
Arkivverket

[#24565] Pernille Olsdatter, gift 12.12.1811 Kristiansand


Gjest Pål Chr. Warloe
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Chr. Warloe

Jeg søker flere opplysninger om Pernille Olsdatter. Hun ble gift 12.12.1811 i Kristiansand med Lars Olai Olsen, matros fra Bergen, født 14.08.1790, døpt 22.08 s.å. De fikk bl. a. sønnen Lars Olai, f. 23.11.1833 i Bergen, døpt 26.12.s.å. Hvem var hennes foreldre? Når og hvor ble hun født? Alle opplysninger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Vitnene ved giftermålet i 1811 var Ole Knudsen og Simon Rolfsen. Lars Olaus Olsen står det var fra Bergen, mens det ikkje står noe om Pernille Olsdtr, så ho var trulig fra Kristiansand.Eg vil gjette på denne fra Familysearch:Pernille - Birth: 26 Mar 1789, Kristiansand, Father: Ole KNUDSEN EGELAND Mother: Anne BERTHELSDR MEBYEMen kor har ho gjømt seg i 1801? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav A. Nielsen

Jeg har forsøkt å undersøke litt om denne familien, siden den yngste datteren (Torborg Marie) ble en av mine tippoldemødre. De var 8 søsken og Pernille Olesdtr f. 26/3-1789 var den nest eldste. Jeg har heller ikke funnet noe mer om Pernille, så jeg har da feilaktig gått ut fra at hun døde ung.Mvh Olav A. Nielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.