Gå til innhold
Arkivverket

[#24581] Hedemark, Romedal, Kari Johansdtr f. ca 1799


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Prøver å finne foreldrene til Kari Johansdtr f. ca 1799 Romedal ?Har funnet :Kari i FT 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60417.wc2&variabel=0&postnr=3998&fulle=true&spraak=n>Lenke.Kari Johansdatter Bradtvold gifter seg 23 mars 1823 i Romedal med Lars Jørgensen Bradtvold. Kari oppgir en alder på 24 år og Lars 36 år. Foreldrene til Lars Jørgensen (f. 1786) er Jørgen Larsen Galgum (oppgitt ved dåp) og Berte Arnesdtr.Har funnet døpt i Romedal :1. Kari Johansdtr døpt i Romedal 11 november 1798 av Johannes Jensen Linnerud og Ragnhild Monsdtr.Faddere : Christian Jensen Linnerud----Inger Olsdatter Lille Hoff----Christi Christensdtr Linnerud----Eli Jensdtr. ( Nor 1-97 )FT 1801 er ikke denne Kari her Lenke. Antageligvis død.2. Kari Johanstr 20 mars 1798 i Romedal av Johan Christoffersen og Ingeborg Nilsdtter ( ikke sett i kirkebok).Her i FT 1801 Lenke.Sjekket kirkebok for døde og etter hva jeg fant, manglet døde fra september 1797 - desember 1799. Så da kan Kari født i 1799, blitt begravet i dette tidspunktet.I Stange fant jeg 1 Kari døpt 26 mai 1799 (HF 1313 side 78) av Pernille Pedersdatter Lindstad og Johannes Christoffersen Hverven.Faddere : Anders Lindstad----Hans Lahlum----Sophie Lindstad----Mari Pedersdtr----Anne Wæstad.Her i FT 1801 er antageligvis Kari født 1799 Stange. Lenke.Hennes mor (Pernille Pedersdtr) tror jeg er her i FT 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg går ut fra at det er riktig Kari som iflg. lenka bodde hos sønnen sin i 1865. Der står det at hun var 64 år, så da er det vel stor mulighet for at hun kan være født etter tellinga i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takk for svar !!!Har sjekket kirkebøkene for Romedal og Stange, og ikke funnet fler etter 1800, om jeg da ikke har oversett noen.Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å finne ut av dette, så jeg håper på noen gode forslag !!Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.