Gå til innhold
Arkivverket

[#24582] Gregersen Hemnes og Wulf i Lofoten, Skjervøy


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

HeiJens Gregersen f. 25101739 på Revelen i Hemnes og hans kone Berit Thomasdtr F. 1735 ukjent sted hadde sønnenJohannes g. m. Anne Marie Jensdtr Wulf født i Lofoten ifølge 'Johannes Jensens etterslekt', hun er vanskelig å finne i 1801 trolig siden hun er registrert JensdtrEr det noen som har noe mer på Jens og konen? og hvet noen om hvor Anne J. Wullf var fra og hvilken forbindelse hun har til Wullfslekten.Er i alle tilfelle interesert i Alt om hennes aner foreldre bosteder etc.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Kanskje vet du dette:'Nordlandske handelssteder' av Ytreberg,side 256 ff: Om Nergårdshavn, Bjarkøy står det: Hans Iversen Wolf/Wulf brukte den største delen med 4 våg og Robert Modi/Moddj en mindre del med 2 våg. Navnene tyder på at den første var av dansk og den siste av skotsk ætt. Hans Iversen var 40 år ved folketellingen i 1702.'Storvågen i Vågan, side 228: 'Omkring 1850 gikk Storvågen over til handelsmann Wolff, som innredet hovedbygningen.... Blant hans døtre nevnes i 1871 Ellen og Henriette Wolff og det er vel etter en av dem 'frk Wolffs hus' har fått sitt navn..'Det er kanskje en sammenheng mellom disse og Anne Marie Jensdatter Wulf. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

HeiNår det gjelder Wullf, Wolff Wollf Wulf etc fra Kvæfjord Harstad etc har jeg noen tusen av dem men det er ikke noen Jens som passer i denne familien.Det er en Wulfslekt i Lofoten som skal ha kommet fra Kvæfjord/Harstad og der skal være noen med navnet Jens.Anne J. Vullf skal ha blitt gift i Vågan med Johannes J.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Steinar Olsen

heinei desverre så har jeg ikke det. Det er foresten naboen til mine foreldre som er etterkommer etter henne. Han er nevnt i boken.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen
LenkeI tema om min ane Boel Jacobsdatter,under Vestfold, finner du mange henvisninger til Wulf/Wolf slekt i Norge og Danmark.Mvh. Gunn Huglen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Wolff-familien i Storvågan, Kabelvåg, har ikke noen forbindelse til Wulff i Kvæfjord og Vest-Lofoten. Kan hende det er forbindelse langt bakover i tid. Johan Hammond Wolff i Storvågan ble født i Brødreskift i Stadsbygd, og han var etterkommer av Simon Wolff, født i København 12. juni 1730, og innvandret til Norge våren 1754. Han kom altså til Norge adskillig senere enn Wulff i Kvæfjord. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.