Gå til innhold
Arkivverket

[#24603] Mikkel Tørrisson frå Oppdal


Gjest Ragnhild Stavne Bolme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Stavne Bolme

Oldemor mi, Mali Flå, var f. 1844 i Rennebu. Mor hennar var Gjertrud Knutsdotter Flå, f. 1812, på Sørflå, Innstuggu. Far til Mali, var iflg. kjerkeboka, Mikkel Tørrisson frå Oppdal. Det har ikkje lukkast meg å finna ut noko meire om han. Kan nokon hjelpa meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være Mali i 1865? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=344&teljing=ft1865&filnamn=f61635.wc2&amt=16&funnenr=307>LenkeGjertrud Knutsdatter – død Rennebu 1851, 39 år gammel LenkeMalis dåp i Rennebu 1844 LenkeHer ser man at etternavn/farsnavn til Malis far er skrevet T??ss. Det står også at han er fra ”Halset af Opdal”. Etter søk i døpte i Oppdal, har jeg ikke funnet noen Mikkel Tørrisen. Det nærmeste jeg kommer en Mikkel T??ss. er en Michael Thorsen Ranum, født 1819, døpt 1820 Lenke og en Michael Thorsen Sneve, døpt 1820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. kirkebøkene for Oppdal her i DA så var han ikke født der.Her i allfall Mali, og da er farens etternavn uleselig og begge foreldrene var vel tjenestefolk.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Du har helt rett, Berit K! Mine lenker ser også ut til å endret seg siden jeg la dem inn, for jeg mener at jeg gjorde riktig da jeg søkte meg fram bl.a til Gjertrud Knutsdatters død og Mali Mikkelsdatters dåp. Men nå så det som sagt ut til at det hadde skjedd noe 'muffens'. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, jeg tror ikke det er linkene som skifter innhold, men derimot at man ikke kan kopiere linken slik man gjorde før...Her blir det mere jobb på Jan Oldervoll i morgen... :-)Dette burde vært linken til Mali's dåp i 1844, men når jeg poster nå, så vil den nok slutte å virke... :-) LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jo, da Mali forsvant igjen, hun!! Skulle kanskje noen lage et nytt tema i brukerforumet og se om andre har hatt samme problemet - med henvisning til dette aktuelle temaet?? Ellers blir dette med å bruke lenker bare en vits.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Stavne Bolme

Hei! Takk til alle som prøver å hjelpa meg! Eg vart ikkje mykje klokare i går kveld, da eg og hadde problem med lenkene som var innlagt. Det blir vel til at eg må gå på mikrofilmen av den originale kjerkeboka og sjå på dåpen til oldemor Mali ein gong til.mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei! Jeg sender noen lenker i reprise i håp om at det nå fungerer slik at du får oversikt:Malis dåp i 1844: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=rndp1830&post_nr=768&vispostnr=768>LenkeForsøker også denne på nytt: Kan dette være Mali i 1865? LenkeOg denne: Gjertrud Knutsdatter – død Rennebu 1851, 39 år gammel LenkeI Malis dåp ser vi at etternavn/farsnavn til Malis far er skrevet T??ss. Det står også at han er fra ”Halset af Opdal”. Etter søk i døpte i Oppdal, har jeg ikke funnet noen Mikkel Tørrisen. Det nærmeste jeg kommer en Mikkel T??ss. er en Michael Thorsen Ranum, født 1819, døpt 1820 Lenke og en Michael Thorsen Sneve, døpt 1820 Lenke Det kan ev. tenkes at Halset i Oppdal kan ha vært Mikkel T??ss. / Tørrisens siste bopel, men ikke fødested.Og her er vel den ”Mikkel”-kandidaten som Solveig H. forsøkte å legge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.