Gå til innhold
Arkivverket

[#24608] Hjelp med 1910 census i USA, Iowa, Kristoffer Olsen


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei:-) Kristoffer/Christoffer Olsen bor i 1905/06 i Iowa. Adressen er vanskelig å lese, men det ser ut som Odrermouth, Teedeth 6e, Java (Iowa), Bot/Bet 4, USA. Kristoffer er født i Norge i 1853 og emigrerte i 1903. Håper noen kan hjelpe meg å slå opp i 1910/20 tellingen og finne ham! På forhånd takk:-) Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hi Roger:-) Kristoffer/Christoffer Olsen lives in Iowa in 1905/06. It's difficult to read the address but it seems to be somthing like: Odrermouth, Teedeth 6e, Java (Iowa), Bot/Bet 4, USA. Kristoffer is born in 1853. He emigrated in 1903. I really hope you can find him in the cenesuses. Thank you! Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Vell, took a quick look, no luck; but he may have moved or not been indexed; and so to focus on a specific area requires knowing what that address really is; can someone post a link to the image so 'everyone' can offer suggestions? Java might be Tama in Tama county?? Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Anne; you says 'he lives in Iowa..' Are you sure it's Iowa?I had a look at all the counties and cities in Iowa in my Road Atlas and could't fine any place matching the address (or similar) on the scanned image. (Maybe the address isn't correct today; but County / and / or city shuld be enough to fiond it in the Road Atlas)If you got other parts of that image it might help us to identify the letters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I've changed isp's and have less spam with my new email address which i never publiclly reveal; posting a larger amount of the letter will help as it is necessary to see how captial and lower case letters were formed; that 'dot' over one letter suggests an 'i'. 6e might be an old postal zone code or apartment # or maybe the '4' is that, (i suspose i'am confused!!), which suggests a city of some size; you might consider sending the entire image to the LDS lib in SLC; they have some really 'practiced eyes'. ..how were addresses formatted when this letter was written? Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg registrerer at dette temaet også ligger på Arkivforumet (24371 og 24732)Deler av det jeg her skriver ligger nå også der:Det er nok mange av oss som har vurdert Java; men jeg mener det må utelukkes: 1:Jeg finner ingen steder på Java med de 'engelske' endingene 'th' som synes sikre på kopien.2: Det står dessuten USA på kopien.3: Og USA hadde uansett ikke fotfeste på Java; hollenderne var der fra 1500-tallet og frem til japanerne tok området i 1942.Selv om ingen av oss har (sikkert) identifisert adressen til Iowa, kan kanskje en lite engelspråklig person skrevet det som Java??Dernest; som Roger antyder i (9) ser det jo klart ut som om det ord nr. 2 Teedeth e.l. må være en gateadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I've asked the Clermont public library for info about the Jan 1 1905 state census--i believe it was filmed, but i'am not sure about how to access. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anne Arnesen

Hi:-) I've managed to find Kristoffer Olsen in Clermont, Fayette Co, Iowa in 1906. He rents a room (?) at Ole Paulsen's. Can someone please do a look-up in the 1910 census and see if Kristoffer still lives there? Thank you! Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.