Gå til innhold
Arkivverket

[#24613] Maren Olufsdtr Solibergene., datter av Ole Clausen Korvald på Eiker ??


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Jeg lurer på om det er noen som har hørt om en plass/sted som heter Solibergene, i Skoger/Drammen/Eiker.Maren Olufsdtr ble gift 15.09.1861 i Skoger med Herman Christian Straavaldsen 1818-1862. I følge skogerboka hadde hun en tilkyntning til Solibergene, som jeg verken kan finne i 1865 tellingen.(hennes far var da Ole Clausen). Muligens er dette denne Maren i 1865 LenkeJeg har mistanker om at Maren Olufsdtr er datter av Ole Clausen Korvald og hans 2 hustru Ragnhild Larsdtr Stenshorne, men har ikke funnet beviset ennå. Ole Clausen bodde/eide en gård i Skoger til ca 1842. Ragnhild er muligens død før den tid. Ole og Ragnhild hadde 2 sønner som havnet i Lier, og en annen datter Marthe Marie, som ble gift i Skoger. Ole hadde noen barn av 1 ekteskap som havnet ute i Sande og Skoger.Er det noen der ute som kan bekrefte eller avkrefte at Maren er datter av Ole Clausen.Mvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood
Gjest Magne Pettersen

Hei og takk for svar.Jeg var klar over at det var en Maren som døptes på Eiker i 1825, men jeg hadde ingen gode bevis på at det var hun som ble gift i Skoger. Men nå ser det ut til at det er riktig Maren som jeg fant i 1865 på Tverkholt, da det er hennes bror Lars Olsen som eide den plassen frem til 1874. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.