Gå til innhold
Arkivverket

[#24636] Leiter ette slekt i Gudbrandsdalen


Gjest Tor og Berit E. Sandviken
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor og Berit E. Sandviken

Har funnet Tors ukjente bestefar i kirkebøkene for Lom. Står oppført som Anton Arnesen Smestadmoen. Fåberg. Født 1877. Kvinnen han fikk barn med heter Anne Torsteinsdatter(Sandviken) og er fra Lom. Barnet Torstein ble født.11.8.1900 og døpt i Lomskyrkja Har søkt og lett, uten resultat. Kan noen hjelpe oss å løse gåten? Finnes det slekt etter denne mannen? Hvor bor de og hvem er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Funnet på Smedstadmoen i Fåberg, folketellingen 1900: Arne Olsen og kona Mina Jacobsdatter og sønnen Nils Arnesen, født 1883 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0524&kenr=004&bnr=0039&ln=00>LenkeFunnet i 1900-tellingen: losjerende dagarbeider Anton Arnesen fra Fåberg som bor på Sagbakken, Fåberg. Fødselsåret er oppgitt til 1879. Han er gift med Anna Berntsdatter, f. 1884, Fåberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor og Berit Sandviken

Hei Grethe. Takk for tips. Disse har vi også funnet, men det er ikke lett å vite om vi er på rett spor. Derfor håper vi å finne søsken/barn/nieser etc. etter denne Anton. Torstein er hans 'uekte' sønn, og vi aner ingen ting om Anton, bortsett fra navnet på Torsteins dåpsattest. Det finnes ikke mange med dette navnet, født i 1877 i det hele tatt. Kan det være feil? Løgn/antakelse? Finner noen med samme navn, både i Lom og Eidskog, men alderen er et par år feil. Kanskje arbeidet han bare på Fåberg og hørte hjemme et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Berit Elisabeth Sandviken

Hei. Mannen er funnet og bekreftet å være bestefar etter kirkebøkene. Skulle likevel gjerne ha funnet etterlevende, i USA eller Canada og i Lillehammerområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Arnfinn Kjelland

Hei. Så vidt vi veit budde Torstein f. 1900 nokre år på Kvernhaugen under Andvordgardane i Lom, og skal derfor nemnadst særskilt i bygdeboka. Men vi har ikkje namn på evt. born. Viss han hadde born som er fødde i Lom, er dei òg 'kvalifiserte' til å bli med i boka.Kan du evt. sende meg info til ak@hivolda.no?På førehand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Sanden

Jeg er nesten sikker på at jeg har sett dette spørmålet for noen måneder siden et eller annet sted. Jeg hadde kontakt med Opplandsarkivet om noe annet og mener vi diskuterte dette. Da mener jeg at de hadde opplysninger om dette. Prøv http://www.opa.no/maihaugen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Berit E. Sandviken

Hei og takk Tid har gått, vi har, med hjelp fra flere hold funnet fram til en del etterkommere og slekt etter Anton Arnesen, både i Norge og i USA. Men hvis noen fortsatt har innspill, hører vi gjerne fra dere,spes. i forb. med hans barn/etterslekt i Usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.