Gå til innhold
Arkivverket

[#24641] Familie fra Lofoten


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Har to personer i mitt slektstre jeg ønsker å finne opphav til. Den første er Maren Christensdatter(vet ikke hverken fødsel el. dødsårtall) gift med Hans Hansen født 1779 død 1834. Bodde på gården Skulbru. Ønsker å finne ut av hvem hennes foreldre var! Den andre personen gjelder Karl (johannesen) Bolle,født 1850 i Grong Overhalla-ble gift med Olette Hansen(Skulbru),bodde på gården Bolle i Vestvågøy kommune. Ønsker å finne hans besteforeldre. Hans foreldre: Kjersten Knutsdatter født 1812 Bindal i Vadsaas. Johannes Johannesen født 1799 Gausdal. Alle tips kan være hjelpsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei! Her er vel Johannes og Kjersti i 1865 – Grong – gården Vergeggen. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1742&kenr=0003&bnr=0051&ln=000>LenkeFunnet i FamilySearch: Johannes Johannesen, 1799, Østre Gausdal: Lenke og Johannes Johannesen, 1801, Østre Gausdal: LenkePå nettsidene til DIS-Norge, Slektshistoriske kilder, har jeg sett at kirkebøkene for Bindal og Vassås (Kjersten Knutsdatter) er dataregistrert av Bindal bygdebok se (Lokale linker) http://www.bindal.kommune.no/bygdebok/. Men da jeg forsøkte åpne kirkeboka for døpte, fikk jeg problemer med et format som vanligvis går helt greit (html). Dette er imidlertid kilder som ikke ligger i Digitalarkivet og Digitalpensjonatet.Hans Hansen og Maren Christensdatter bodde på Skulbru som ligger i Buksnes. I døpte i Buksnes har jeg bare funnet en med navn Hans med far som heter Hans, døpt 1780 – er dette Hans Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Kirsten Maria Knutsdtr. f. 1811 dtr. av Knut Jonsen og h. Margrethe Johansdtr. Aakvik Bindal. Familien bodde mange steder i Bindalen - kanskje er Hammerslie 'hoved stedet'. Jeg ser paa Family Search giftermaalet 1849 i Hoylandet NT. Der er mannen Johannes Johnsen! Best aa se paa kirkeboka for Hoylandet for farene til begge. Knut Jonsen d. 1832 Hammaslia kalt gbr. Knut f. 1768 sonn av Jon Knutsen og Brynhild Hansdtr. Rottingen Bi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.