Gå til innhold
Arkivverket

[#24653] Mysteriet Ole Mikkelsen i Nørstedokken


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Jeg leter desperat etter opplysninger om mine tipp-tippoldeforeldre Ole Mikkelsen og Barbro Kittilsdatter, som giftet seg i Hol kirke 10. februar 1814. De bodde i Nørstedokken (på grensen mellom Hol (Skurdalen) og Nore/Uvdal. Rosemaleren Knut olsen Nørstedokken, 'Nausten', var deres sønn. MEN hvem var foreldrene til Ole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Har du sett i bygdeboka?'Nore - Uvdal, del II band V : Gards- og ættesoge; Frå Koggelien i Uvdal til Nørstedokken i Sør-Skurdalen', skrevet av Kåre Sønsterud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tro meg, Alexander, jeg har 'støvsugd' bygdebøkene + snakket med Kåre Sønsterud, også. Ole Mikkelsens opphav er et mysterium for flere enn meg, men vi er mange etterkommere, også i USA, så NOEN ma da VITE noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg finner ekteskapet til Ole Mikkelsen og Barbro Kittelsdatter, 10 feb 1814 i Aal. på F.S. Lenke Finner en Ole Mikkelsen døpt 5.mai 1777, i Aal, Buskerud ,med foreldre : Mikkel Solum og Haldis Tollefsen. Aal kirke. Vet ikke om det kan være en ledetråd til nøyere undersøkelser. Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel den Ole Mikkelsen som er f. 1777 i Aal,i 1801 folketellingen. Han bor ikke hos foreldre men hos en onkel, fars bror. Lenke Kan det tenkes å være den du søker? Mvh Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Til Gunn og Gisle: Jo, jeg har funnet den samme Barbro som du viser til, og TROR det er henne - stemmer også med Kåre Sønsteruds opplysninger. Jeg har funnet mange i 1801-tellingen som KAN være 'min' Ole, og jeg skal sjekke nærmere etter tipset fra deg, Gisle. MEN for all del: bare send flere opplysninger - jeg har leita i en årrekke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.