Gå til innhold
Arkivverket

[#24673] Uvirksomme lenker i Drengar innflytta til Bergen 1671-1760


Gjest Bodil Brøgger
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Brøgger

Lenkene på Dokumentasjon for Frode Ulvund: Drengar innflytta til Bergen 1671-1760 virker ikke. Iallfall ikke om man går inn via historien om det Norske Kontoret ved Bryggen i Bergen.Forøvrig var det interessant lesing om Kontoret, slik som med de andre spesialsidene dere lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Da foreslår jeg at du inntil videre bruker den linken som 'skal' brukes:Velg Type fra menylinja øverst, så:Digitalpensjonatet - Frode Ulvund - Drengar innflytta til Bergen 1671-1760Den veien virker ihvertfall hos meg. Veien som går via historien om det Norske Kontoret ved Bryggen i Bergen aner jeg ikke hvor er..., men det er kanskje ikke her på http://digitalarkivet.uib.no/ ?/ Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Brøgger

På førstesiden til Digitalarkivet står den nå øverst:'07.10.2004 Idag er det 250 år siden det Norske Kontoret ved Bryggen i Bergen ble etablert. Digitalarkivet har i den anledning digitalisert og lagt ut naboboken for Svensgården påbegynt i 1598. Følg lenken eller titt inn på Digitale bøker i menyen til venstre. Statsarkivet i Bergen markerer også dagen.'Klikker du på Statsarkivet kommer du til Riksarkivet Bergen Nettutstillinger: 'Det Norske Kontoret 250 år. Det Norske Kontoret ble etablert på Bryggen 7. oktober 1754.'Der er det avskrifter, kilder, artikler og databaser i Digitalarkivet.Det er vel verdt å gå inn på disse nettutstillingene. Men lenkene bør jo fungere enten du går inn direkte fra Digitalarkivet eller via Statsarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Lenke til Dokumentasjon virker hos meg uansett hvilken inngang jeg bruker. Det er mulig du forsøkte på et tidspunkt hvor systemet vårt var litt ustabilt.Prøv igjen og gi beskjed om det fortsatt er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Brøgger

Hei. Det er som Ketil Firing Hanssen sier. Klikker du på Statsarkivet i Bergen (på i midtspalten på Digitalarkivets førsteside), så på Databaser i Digitalarkivet: Innflyttede drenger til Bergen i perioden 1671-1760 kommer Frode Ulvunds database opp. Klikker du så på Dokumentasjon der, kommer det opp en orientering om tre databaser.I Geselltestimonier 1755-1837 står det noe som ser interessant ut:Døme på Koren Wiberg sin registrering måte kan ein sjå i tilfellet Knud Andreas Knudsen. Han står slik i Koren Wiberg sitt register, medan han står slik i protokollen. Eventuelle omsetjingar til norsk er gjort av Koren Wiberg der protokollen nyttar tysk, som i tilfellet med Hinrich Kehlenbeck.I det avsnittet er det tre lenker, annen farge på skriften. Men ingen av de tre lenkene virker. Selvfølgelig kan jeg gå tilbake til Digitalarkivets førsteside og finne Ulvunds database der. Men lenkene skulle vel virke via omveien om Statsarkivet også? Det var jo der jeg fant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Det er lenkene her: Lenke som ikke virker.Tilsvarende problem er blitt rettet tidligere, men her må man vel inn og endre i dokumentet direkte. Det skyldes vel at linken til databasen Digitalpensjonatet er blitt endret.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette hadde ikkje med nytt system å gjera, men med at dtte er dokoment som er flytta frå Historisk instiutt sin servar og hit, utan me divere har kontrollert at lenkene vart forandra. Men no skulle det fungera greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.