Gå til innhold
Arkivverket

[#24678] Ole larsen (Taterud) f ca 1829 Skredder Nes Romerike


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei, er det noen som kjenner til denne familien som bodde på Taterud i Nes, Romerike under FT 1865 Lenke Kjenner noen til mor og far til ev. Ole og Gina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FS ble Ole og Gina gift 22/12 1865 Nes AK.Gina dpt. 21/5 1843 Nes Ak., foreldre Engebrigt Larsen og Sigri Christensdt. Siden Engebrigt er selveier på Greni vestre skulle jeg tro det vil stå noe i bygdebøkene om dem. 1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant på FS en Hakon Frithjof Olsen dpt. 5/11 1850 Kongsbrg. Foreldre Ole Larsen og Anne Kirstine Hansdt. De samme fikk også Kaja Olava f. 20/9 + 26/9 1849 Kongsbrg.Ellers ville jeg tro at det er en sjanse for at det står mere om Ole L. ved giftermålet hans i 1865 med Gina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !I følge Nes Bygdebok bind 3 side 238, giftet Gina seg med Skredder Ole Larsen Arnestad-eie.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Takk for hjelp. Ole Larsen's yngste sønn Edvart er min oldefar, jeg får prøve å nøste litt videre bakover. All videre hjelp mottas med stor takk. Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.