Gå til innhold
Arkivverket

[#24680] Iver Olssen Hugø, f.1/4-1869, Hugøy, Solund,SF til Amerika 1891


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Hei! Det har vært mange gode hjelpere på denne siden som har klart å finne folk som dro til Amerika, så jeg håper noen kan hjelpe denne gangen også.Iver Olssen Hugø, f.1/4-1869, Hugøy, Solund,SF dro til Amerika over Bergen havn han var sjømann. Jeg har ikke klart å finne at han gikk i land på Ellis island , heller ikke på Family Search.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Legg for ordens skyld inn lenken der du har han som emigrant.Har du søkt på ancestry.com? http://www.ancestry.com/Ivver/Ivar Hug* gir ingen fornuftig uttelling, men med det mer vanlige etternavnet Olsen/Olson finnes noen kandinater (uten at jeg har gått de nøye etter i sømmene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Hei Bjørn,Har du funne ut noko meir om Ivar Olsson Hugøy, f. 1869, som drog til Amerika i 1891 og kva lagnad han fekk ?Broren Thomas Andreas Olsson Hugøy, f. 1885, drog til Amerika i 1906: Lenke, han skulle vere gift der (ref. Solund Bygdebok). Det står at han skal til ”Amk? Westly Wisc” – kan det vere der broren Ivar heldt seg ?M.v.h. Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Nei, jeg har nok ikke funnet ut noe mer om ham. Familien i Solund hørte seinere fra Thomas, men ingen ting fra Iver, så jeg tviler på at de var på samme sted i Amerika dersom Iver kom helt frem til Amerika . Har tenkt på at han ble igjen i England der disse båtene hadde stopp under veis;og at han kanskje tok seg hyre på en ny båt herfra? Jeg er usikker på hvordan jeg skal kunne søke i kilder i utlandet så jeg har lagt det i bero så lenge.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.