Gå til innhold
Arkivverket

[#24694] Så var det slutt på den nyttige kjelda -


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Som person og oppteken av personvern burde eg vel vere glad for det, men som slektsgranskar sutrar eg litt i dag når eg ser forma på skatteliste-søket, slik som det t.d. framstår her http://tux.aftenposten.no/skattelisten/Ein må altså ha adresse for å søkje på ein person, og kan såleis ikkje bruke det til å oppspore 'forsvunne' nolevande slektningar. Og det er ikkje alle som står i telefonkatalogen. Men eg forstår tanken bak, og får vel spekulere ut andre metodar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Den muligheten kommer jeg til å savne. I all enkelhet har jeg også brukt den til å spore opp folk. Så kunne jeg tilføye 'bosatt i ...'. Skal tro om dette er blitt misbrukt mye? Hva folk *tjener* sier jo ikke skattelista noe om i alle fall!Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Jeg pleier å bruke den ELDSTE av skattelikningene hos www.aftenbladet.no/skatt - Der er nemlig også fødselsdatoene med fortsatt, og det er disse samt fulle navn som interesserer meg.Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

På VG-nett kan du søke i skattelistene 2003 bare ved å bruke navn - kort sagt, alt er som før, men det varer vel ikke så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.