Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne Arnesen

[#24699] Trenger hjelp til å tyde adresse i USA

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei:-) Jeg klarer ikke å tyde denne adressen. Håper noen kan hjelpe meg! Annebilete0176.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexander Lange

Har du mer av teksten du kan vise? Det er greit å ha et større utvalg av bokstaver å sammenligne med...Foreløpig:1. (Cher?)mouth, 2. (Xx)elith 6e, 3. Jova (Iowa?)Men jeg får ikke dette helt til å stemme med noen steder i Iowa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jean Marthaler

Hi, I am thinking this might be: Clermont, Fayette County, Iowa. This is near the upper right hand corner of Iowa about 20 miles southeast of Decorah, Iowa.Jean

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

I think the word connected to '6E' has to be a street address.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Arnesen

Hi:-)Thank you for the help so far! Alexander you're right, it's Ch at the beginning of the name. I see the same letters further down the document.I can't attach more pictures to this link, but I can post a new message with a larger scanned image if that's of interest?Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det ser ut som det staar Chermouth, men finner ikke det i Iowa. Etter det ser det ut for at det staar enten Fredith eller Feedith, sammenlign med samme bokstaver i resten av brevet.http://www.city-data.com/her finner du byer og mindre byer i alle stater.mvh Kjellaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Det står vel Chremouth/Chermouth men som før nevnt finnes ikke stedet i Iowa i dag.Heller til en feilskriving for Clermont. Dette var jo i 1904.. Har du noen navn her ? Da kunne jo Census 1900 brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.