Gå til innhold
Arkivverket

[#24741] Gårdene Øvre Lyse og Nordre Venner i Aker (Sørkedalen)


Gjest Marianne Hella
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

Er det noen som har forsket på slekter i Sørkedalen? Jeg er interessert i Kristian Hansen, f 1877. I 1900 bodde han på Øvre Lyse i Sørkedalen med foreldrene Hans Kristensen f 1851 og Marte Jensdatter f 1849. Kristian Hansen giftet seg senere med en Astrid, pikenavn ukjent, og tok slektsnavnet Lyse.Marte Jensdatter har jeg ikke funnet ut noe om, men Hans Kristensen finner jeg i FT 1865 på Nordre Venner, som sønnn av Kristian Hansen f ca 1821 og Sønni Kristensdatter f ca 1827.Hvis noen kjenner mer til noen av disse personene, er jeg interessert i alle opplysninger. Har dessverre ikke anledning til å komme meg til Riksarkivet for å forske, og dessverre er det lite jeg finner for Aker på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Terje Pettersen-Dahl

Norsk slektshistorisk forening skal ha bygdekveld torsdag 17.2.2005 i Ullevålsveien 1, 2. etasje kl. 18:00. Temaet denne kvelden er Sørkedalen. Erik Grøttum - som står bak nettsidene om Sørkedalen - kommer og holder en innledning.Høres ut som om dette kan være noe for dere?! Terje Pettersen-Dahl Norsk slektshistorisk foreningPS! Fri adgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.