Gå til innhold
Arkivverket

[#24747] Jeg vill ha klar beskrivning av hur jeg söker!!!


Gjest Ingrid Wikberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Wikberg

När jag valt 'type', sedan 'emigrantar' sedan 'protokollar' och sedan väljer 'emigranter fra Trondheim' ; ja då kommer den nya digitalsidan upp där du ska söka årtal, namn etc genom att gå in under 'vis sökefelt' och har tre olika rutor att välja på A, B och C. Jag väljer 'årtal' i ruta A, och skriver i ruta C: 1871..... och klickar på sök .....???MEN: jag har försökt flera gånger nu -men inte blir jag klokare. Jag får INTE ens upp en sida som börjar med sökt årtal 1871!De som svarat på min första fråga har inte förklarat något för mig? Är det för att jag är svensk- ni vill retas:- ? (Snälla: om ni söker i svenska 'RÖTTER' så lovar jag att ni alla får hjälpt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg forstår at folk kan bli irriterte når ein ikkje får til det ein vil, og må ha hjelp. Men eg trur det vil vera bra for oss alle om tonen blir ein tanke mindre aggresiv enn den Ingrid legg for dagen. Den som vil ha hjelp av meg må leggja seg til ein meir roleg og sakleg tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Wikberg

Vad mener du Jan Oldervoll om att jag skriver aggressivt? Jag har absolut inte skrivit något aggressivt!Jag har bett om att få klar och enkel beskrivning på tillvägagångssättet. Eftersom jag inte förstod hur det nya söksystemet fungerade. Nu förstår jag: TACK vare den som nu svarat mig först på denna fråga. Men din kommentar Jan Oldervoll är totalt onödig! Du ska ej skapa debatt bara för debattens egen skull! OCH: alla kan inte förstå norska som en infödd. Ska jag behöva be om förlåt för att jag är född svensk? Jeg blev meget besviken: det du skriver känns som ett påhopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.