Gå til innhold
Arkivverket

[#24754] Jens Marentsius Pedersen, født 08.05.1877 i Bossekop


Gjest Bente t Snørteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente t Snørteland

hei min bestefar var født i bossekop i 1877 og jeg lurer på hvor jeg kan finne ut hvor i bossekop de bodde hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Tror jeg kan hjelpe deg. Men du må fortelle hans navn. Når fyttet han fra Alta? Vet du føsdelsdatoen el. lign?Har flere bygdebøker hjemme kanskje han er nevnt i en av de? (ikke usansynlig)Mvh. Ivar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente t snørteland

Hei Hei min bestefar het Jens Marentsius Pedersen han var født 08.05.1877 i bossekop. Hans foreldre var Peder Jensen født i 1848 og Aagot johnsdatter født i 1848. Jeg vet ikke når Jens flyttet fra Alta men han giftet seg her på Karmøy i 1913.Håper du finner noen opplysninger til meg. hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Fra Altas historie bd.2 (Om Kåfjord Kobberværk)...hvert andre år (1834, 1836, 1838) hentet man et mindre antall 'sørlendinger' for å utfylle kvenene der de kom til kort. Bladt dem som kom var John Jonsen Borkhus fra Folldalen og...Du for låne boken om du syntes dette låt intressant.Mvh Ivar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Andreas Kristensen

fra martrikkelen anno 1878 fregår det at John Borkhuus eide seks eiendommer i Eiby. Disse var Borkhusseng, Østerholmen, Gromjok, Olderholmen, Stenmoen og Kjossletten.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente t snøreteland

takk for opplysningen jens hadde mangen søsken i alta deriblandt en tvillingsøster som het Ragnhild othilie men i folketellingen for 1900 finner jeg kun jens og ingen av de andre søskene vet du hvor jeg kan finne mer ut om de?hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.