Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne Lise Johansen

[#24762] Hans Johnsen f. ca. 1790 Tønset Prestegjeld, Østerdalen

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Johansen

Hans Johnsen var født ca. 1790 i Lille Elvedal, Tønset Prestegjeld. Iflg. FT-865 var han 75 år, enkemann og bodde i Oksfjord, Skjervøy, sammen med sønnene John og Peder Hansen. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvem hadde han vært gift med og hvem som var hans foreldre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det står litt anderledes i Alvdal Bind II 2 uten at jeg har noen forutsetninger for å vurdere opplysningene (har ikke kirkebøker så tidlig på 1800-tallet her);'Hans Jonsen, f.1792, vart g.m. Anne Estensdtr. frå Skreddarhaugen, f.1796. Dei vart ikkje gamle her i bygda, alt i 1840 pakka dei tinga sina og´fór sin kos, turen gjekk for det første til Kvernes, det var mange alvdøler som søkte dit den tida. Ei tungvinn reise var det, Hans og Anne hadde 7 born i alderen frå 1 til 17 år, dei vart sette opp i ei kolkorg, og så bar det av stad oppover Folldalsvegen og vidare over Lomsjødalen og Savalen og Nordover.'Dette under gården Mælengjordet, Mæleng midtre side 551,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Blingset nok litt på lenken, disse stemte overens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lise Johansen

Takk for hjelpen. Hans Jonsen er min ttoldefar, og nå kan jeg komme videre i jakten på mine røtter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.