Gå til innhold
Arkivverket

[#24771] Købmændene Kirketerp (Kirchetorp) i Langesund området.


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

Brødrene Niels Nielsen Kirketerp og Anders Nielsen Kirketerp kom fra Hobro i Danmark til Langesund området i Norge i første halvdel af det 1700 århundrede.Hvor jeg ved, at Anders Kirketerp efterlader sig en stor efterslægt i området (var gift 2 gange med henholdsvis Susanne Margrethe Jørgensdatter og Anne Margrethe Weyer)har jeg ingen kendskab til at Niels skulle havde været gift.Anders begraves 17-3-1767 i Langesund. Han får ialt med sin 1. kone 9 børn i Bamble.Om Niels ved jeg, at han var købmand blandt andet i Brevik i slutningen af 1720`erne.Han skulle vistnok ligeledes være død i Langesund.Nogen som har yderligere data på denne slægt ?mvhCarsten Friis Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Karlsen

Hei Carsten. Jeg har prøvd å kikke litt rundt på internett men har ikke funnet noen med det navnet. Men jeg skal fortsette å lete. Hilsen en gammel Boysen slektning i Norge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.