Gå til innhold
Arkivverket

[#24775] Laura Jensen, f. 1891 - Fredrikstad ( Østre ? ), Østfold


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Har noen anledning til å gjøre et oppslag i kirkebok for Østre Fredrikstad, og se om de finner dåpen til Laura Jensen, f. 1891 - Fredrikstad ?LenkeBåde Fredrikstad og Glemmen er sjekket ut for 1890, 1891 og 1892, men der var ingen Laura.Med hilsenStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Stein.Kanskje du har funnet dette selv ? Fant en som kan være henne på familysearch. Noe som stemmer og noe som ikke stemmer, i allefall noe som kan sjekkes ut, med kirkeboken, og det bør man jo uansett. Du har iallefall en dato å gå etter. Her er hva som stod:Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index Norway-------------------------------------------------------------------------------- Laura Ovidia Marie Sex: F--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 11 Mar 1891 Place: Christening: 19 Jul 1891 Place: Fredrikstad, Ostfold, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: BYMARKEN Mother: Annette Kristine OLSDR--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: C421175 Source Dates: 1879 - 1899 Film or Fiche Number: 255770 Collection Details: Ostre Fredrikstad; Den Norske Kirke --------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Anne.Nei, denne hadde jeg ikke funnet, og den var meget interessant.Det styrker jo teorien om at det er denne familien vi finer her:Her skulle det vært en lenke, men nå kom jeg ikke inn på den siden, men det er på Tofteberg vestre, Raade, 1865.Nå skal det bli veldig interessant å se dåpen i kirkeboka. Farens navn er jo oppgitt til å være 'BYMARKEN'....og hva skjuler seg bak det...Tusen takk for innlegget ditt.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igen Stein. Jeg var en tur på biblioteket i dag og kom da til å tenke på deg. Tittet igjennom kirkeboken for Fredrikstad, men uten å finne noe, men den stoppet på 1899. Det jeg derimot fikk gjort det var å ta kopi fra bygdeboken Råde, Tofteberg vestre. Så har du fortsatt ønske om å avklare noe i forhold til det ? Prøv å legg inn en ny linke til folketellingen 1865, eller skriv hvem familie du sikter til, så skal jeg se om det finnes noe om dem, hvis det fortsatt er aktuellt da. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Stein. Jo da denne familien står i boken den, og er dette rett familie så er du et par skritt videre. Først av alt, så må jeg ha husket feil på biblioteket, for jeg så nemlig i kirkeboken på året 1899. Hadde jo ikke med meg noe, kom på det der og da. Så husket jeg altså feil. Jeg kan ta turen igjen. Det kan bli til tirsdag. Da skal jeg nemlig til fredrikstad i et annet ærend, og det er kanskje der jeg kan finne mest tross alt. Kanskje flere øyne kan finne det hele til slutt.Så til boken. Tofteberg vestre har gårdsnummer 71. Familien finner du under bnr 5, side 461 og 462. Jeg siterer fra boken:Bnr 5 skyldsatt 1857 med 1 ort 13 sk som er 61 øre i 1887. OLE JENSEN TOFTEBERG f 21 sep 1830, tok over halve farsgården 1857. Solgte i 1868 og flyttet året etter med familien til Fr.stad. G. 1861 med Lovise Helene Gundersdatter f 6 des 1837 i Glemmen. Barn: Anette Kirstine f 25 mar 1864, Gustav Julius f 16 jan 1866 og Jørgen 22 feb feb 1868.Dette var ordrett det som stod om den familien. OM dette er rett familie, så står ogsp Oles far, mor søsken osv, samt oles farfar osv der. Samt at det også står Oles bror under bnr 6.Om dette er din familie, så kan jeg rett og slett sende deg kopiene, men da trenger jeg din adresse. Kontakt meg gjerne på: alenehagen@hotmail.com.Håper at dette er din familie. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det står riktignok ingen Jens i barnerekken. 3 barn på den tiden var jo ikke mye. Alle er kanskje ikke med ? Kanskje det er disse 3 som er født i Råde, og så er det kanskje senere barn som er født i Fredrikstad. Gjetning - men ikke utenkelig vel ??? Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Anne Lene.Ja, dette er riktig familie. I tillegg til du barna du nevner, født i Raade, har jeg også Olava Oline Olsen, f. 8. mai 1871, dpt. 6. aug. 1871, Østre Fredrikstad. Så, flyttingen til Fredriksstad i 1869 høres riktig ut.Jeg vil gjerne ha de kopiene du nevner så jeg sender deg en mail.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.