Gå til innhold
Arkivverket

[#24845] Leter etter Hans Klausen, min morfar


Gjest Jørill Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørill Pedersen

Hei!Jeg leter etter min morfar og slekta hans. Navnet er Hans Klausen, vet ikke når han ble født, men vet at han døde i juni/juli 1983. Han hadde brødre som het Nils og Johan, hadde andre søsken også som vi ikke vet navnet på. Moren heter Olivia, men det er vi litt usikker på om det er rett, faren vet vi ikke hva heter. Han bodde i Vestfossen nær Drammen. Så det jeg er ut etter er navnet på foreldrene til Hans Klausen og litt bakover i tid. Og kanskje det går ant å få med seg navnet til søskene til han Hans, hvis der er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette var ikke mange opplysningene å jobbe videre med, men siden du vet at han bodde i Vestfossen nær Drammen og døde i juni/juli 1983 - kanskje tingretten/skifteretten i Drammen kan være et sted å begynne? Legger i allefall inn en henvisning Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørill Pedersen

Grethe Flood: Takk for innlegget. Men lurte på om hvilken informasjon du/dere trenger for at det skal bli letter å finne frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, siden det eneste holdepunktet du har er hans død i juni/juli 1983, så bør du gripe tak idet først.Tingretten/skifteretten i Drammen kan sikkert gi deg mere info om dødsfallet. Forhåpentligvis står det hans fødselsdato der, og da er du godt på vei!Da kan kirkebøker og folketellinger bringe deg videre.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Heisann du.Vestfossen ligger i Eiker. Og vis han døde i Vestfossen, så burde du sjekke Eiker, Modum og Sigdal sorenskriverembede. Der vil du kanskje finne noe. Kan jo hende det finnes en dødsanonnse i Drammens tidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.